Hyundai i30 následuje svou korejskou sestru - Kiu Cee'd (Pro_cee'd) a přichází s třídveřovou variantou. Ta bude v Evropě prodávána pod standardním jménem i30, zatímco pro Severoamerický trh dostala přídomek Elantra GT. Nová varianta je také dalším z modelů, které jsou, dle slov automobilky - navrženy a vyrobeny v Evropě, přímo pro Evropské zákazníky.
Stejně jako u modelu Pro_cee'd je hlavní rozdíl mezi třídveřovou a pětidveřovou variantou patrný na klesajícím profilu střechy, novém zadním nárazníku, celkově svalnatěji vypadajícím zadním partiím a samozřejmě na větší délce jednoho páru dveří.
Třídveřová varianta má také poupravený přední nárazník, sportovněji vypadající protažené mlhovky a novou přední masku. Celkové pojetí vozu by mělo vyhovovat zákazníkům, pro které je Veloster příliš "odvážný".
Nejsportovnější varianta modelu i30 dostane stejné motory jako pětidveřová varianta a kombi. To v praxi znamená bezínové čtyřválce 1,4 a 1,6 litru a "nafťák" 1,6 litru pokrývající výkonové spektrum od 90 po 135 koní. Motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Do budoucna se snad dočkáme i přeplňovaného benzínové motoru, který by měl dostat také model Veloster.
Třídveřová varianta hatchbacku i30 bude oficiálně představena na Pařížské Motor Show.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.