Hyundai i30 následuje svou korejskou sestru - Kiu Cee'd (Pro_cee'd) a přichází s třídveřovou variantou. Ta bude v Evropě prodávána pod standardním jménem i30, zatímco pro Severoamerický trh dostala přídomek Elantra GT. Nová varianta je také dalším z modelů, které jsou, dle slov automobilky - navrženy a vyrobeny v Evropě, přímo pro Evropské zákazníky.
Stejně jako u modelu Pro_cee'd je hlavní rozdíl mezi třídveřovou a pětidveřovou variantou patrný na klesajícím profilu střechy, novém zadním nárazníku, celkově svalnatěji vypadajícím zadním partiím a samozřejmě na větší délce jednoho páru dveří.
Třídveřová varianta má také poupravený přední nárazník, sportovněji vypadající protažené mlhovky a novou přední masku. Celkové pojetí vozu by mělo vyhovovat zákazníkům, pro které je Veloster příliš "odvážný".
Nejsportovnější varianta modelu i30 dostane stejné motory jako pětidveřová varianta a kombi. To v praxi znamená bezínové čtyřválce 1,4 a 1,6 litru a "nafťák" 1,6 litru pokrývající výkonové spektrum od 90 po 135 koní. Motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Do budoucna se snad dočkáme i přeplňovaného benzínové motoru, který by měl dostat také model Veloster.
Třídveřová varianta hatchbacku i30 bude oficiálně představena na Pařížské Motor Show.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.