Hyundai i30 následuje svou korejskou sestru - Kiu Cee'd (Pro_cee'd) a přichází s třídveřovou variantou. Ta bude v Evropě prodávána pod standardním jménem i30, zatímco pro Severoamerický trh dostala přídomek Elantra GT. Nová varianta je také dalším z modelů, které jsou, dle slov automobilky - navrženy a vyrobeny v Evropě, přímo pro Evropské zákazníky.
Stejně jako u modelu Pro_cee'd je hlavní rozdíl mezi třídveřovou a pětidveřovou variantou patrný na klesajícím profilu střechy, novém zadním nárazníku, celkově svalnatěji vypadajícím zadním partiím a samozřejmě na větší délce jednoho páru dveří.
Třídveřová varianta má také poupravený přední nárazník, sportovněji vypadající protažené mlhovky a novou přední masku. Celkové pojetí vozu by mělo vyhovovat zákazníkům, pro které je Veloster příliš "odvážný".
Nejsportovnější varianta modelu i30 dostane stejné motory jako pětidveřová varianta a kombi. To v praxi znamená bezínové čtyřválce 1,4 a 1,6 litru a "nafťák" 1,6 litru pokrývající výkonové spektrum od 90 po 135 koní. Motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Do budoucna se snad dočkáme i přeplňovaného benzínové motoru, který by měl dostat také model Veloster.
Třídveřová varianta hatchbacku i30 bude oficiálně představena na Pařížské Motor Show.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.