V polovině produkčního cyklu přichází omlazení populárního malého Fordu. Přináší úspornější motory, bezpečnostní systémy a jen minimální korekce vzhledu.
Ford Fiesta je jedním z nejúspěšnějších malých vozů vůbec. Prodává se již od roku 1976 a za tu dobu se objevil v šesti různých generacích. Ta poslední je na trhu právě čtyři roky, což je příhodný moment pro facelift. Tady je.
Po vzhledové stránce se toho nezměnilo až tolik. Zaujme však větší přední maska chladiče, která dodává na agresivitě. Každý při jízdě rychle identifikuje LED světla pro denní svícení, která se dnes stávají naprostým standardem.
Mnohem zajímavější změny jsou pod kapotou. Litrový tříválec vystěhuje starší a větší motory Duratec. Výkony zatím nebyly prozrazeny, avšak nyní Ford tento motor dodává ve spektru 100 až 125 koní. K tomu mají ještě přijít atmosférické verze tohoto motoru, které nahradí léty prověřený motor 1,25 Duratec.
Inovace se dotkly také elektroniky. Automobilky podléhají tlaku Evropské komise a testovací laboratoře EuroNCAP a dodávají do vozů systémy samočinného brzdění. Jeden takový schopný pracovat do rychlosti 30 km/h dostane i Fiesta.
Zajímavou novinkou je jakýsi rodičovský klíč. Ten rodičům umožní nastavit například nejvyšší hlasitost hudby nebo maximální rychlost pro případ, že s vozem pojedou jejich ratolesti. Je ale otázkou, nakolik je možnost omezení rychlosti příspěvkem k bezpečnosti, zejména půjde-li nastavit příliš nízko.
Výstavní premiéra novinky se odehraje v Paříži, avšak již dříve bude možné vůz vidět na konferenci v Amsterdamu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?