V polovině produkčního cyklu přichází omlazení populárního malého Fordu. Přináší úspornější motory, bezpečnostní systémy a jen minimální korekce vzhledu.
Ford Fiesta je jedním z nejúspěšnějších malých vozů vůbec. Prodává se již od roku 1976 a za tu dobu se objevil v šesti různých generacích. Ta poslední je na trhu právě čtyři roky, což je příhodný moment pro facelift. Tady je.
Po vzhledové stránce se toho nezměnilo až tolik. Zaujme však větší přední maska chladiče, která dodává na agresivitě. Každý při jízdě rychle identifikuje LED světla pro denní svícení, která se dnes stávají naprostým standardem.
Mnohem zajímavější změny jsou pod kapotou. Litrový tříválec vystěhuje starší a větší motory Duratec. Výkony zatím nebyly prozrazeny, avšak nyní Ford tento motor dodává ve spektru 100 až 125 koní. K tomu mají ještě přijít atmosférické verze tohoto motoru, které nahradí léty prověřený motor 1,25 Duratec.
Inovace se dotkly také elektroniky. Automobilky podléhají tlaku Evropské komise a testovací laboratoře EuroNCAP a dodávají do vozů systémy samočinného brzdění. Jeden takový schopný pracovat do rychlosti 30 km/h dostane i Fiesta.
Zajímavou novinkou je jakýsi rodičovský klíč. Ten rodičům umožní nastavit například nejvyšší hlasitost hudby nebo maximální rychlost pro případ, že s vozem pojedou jejich ratolesti. Je ale otázkou, nakolik je možnost omezení rychlosti příspěvkem k bezpečnosti, zejména půjde-li nastavit příliš nízko.
Výstavní premiéra novinky se odehraje v Paříži, avšak již dříve bude možné vůz vidět na konferenci v Amsterdamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.