Toyota oficiálně představila druhou generaci modelu Auris, který navazuje na veleslavnou historii modelů Corolla.
Toyota Corolla je pravděpodobně nejprodávanějším vozem historie a není proto divu, že každý vůz navazující na tuto řadu je ve výrobě vítán s nemalými očekáváními. Když před pěti lety nahradila řada Auris řadu Corolla nejen s generačním omlazením, ale i s novým jménem, čekalo se, zda to Toyotě projde. Zdá se, že prošlo a proto nyní přichází nová generace Aurisu.
Je to jen pět let od uvedení první generace Aurisu, avšak japonské generační cykly jsou velmi krátké. Na druhou stranu, pravděpodobně i právě proto nedochází k žádným dramatickým změnám. Pod novou kapotou se ukrývá podvozková technika minulé generace. Stejný zůstal i rozvor a mírné prodloužení o tři centimetry na 428 cm tak obstaraly převisy karoserie. Na druhou stranu, vůz je o 5,5 cm nižší.
Pod kapotou se mají ukrýt prozatím čtyři čistě spalovací motory a jeden hybrid. Technika hybridu bude vycházet ze současné generace, nabídne tak 1,8litrový motor kombinovaný s elektromotorem, přičemž kombinovaný výkon má dosáhnout 136 koní.
Milovníky dieselů potěší motory 1,4 D-4D a 2,0 D-4D, jejichž oficiální výkony však zatím nebyly zveřejněny. Menší z dieselů však v současné době dává výkon 90 koní, silnější dvoulitr je nyní naladěn na 126 koní, podobné výkony tedy lze očekávat i v novém Aurisu.
Benzíny zastoupí 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, které budou mít výkon kolem 100 a 131 koní.
Všechny motory by měly mít s vozem o něco méně práce, neboť došlo ke snížení hmotnosti o 40 kilo, zmenšení čelní plochy díky menší výšce a také ke snížení koeficientu odporu vzduchu.
Do prodejen by se novninka mela dostat ještě v tomto roce, poté, co si užije svoji premiéru na autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.