Toyota Corolla je pravděpodobně nejprodávanějším vozem historie a není proto divu, že každý vůz navazující na tuto řadu je ve výrobě vítán s nemalými očekáváními. Když před pěti lety nahradila řada Auris řadu Corolla nejen s generačním omlazením, ale i s novým jménem, čekalo se, zda to Toyotě projde. Zdá se, že prošlo a proto nyní přichází nová generace Aurisu.
Je to jen pět let od uvedení první generace Aurisu, avšak japonské generační cykly jsou velmi krátké. Na druhou stranu, pravděpodobně i právě proto nedochází k žádným dramatickým změnám. Pod novou kapotou se ukrývá podvozková technika minulé generace. Stejný zůstal i rozvor a mírné prodloužení o tři centimetry na 428 cm tak obstaraly převisy karoserie. Na druhou stranu, vůz je o 5,5 cm nižší.
Pod kapotou se mají ukrýt prozatím čtyři čistě spalovací motory a jeden hybrid. Technika hybridu bude vycházet ze současné generace, nabídne tak 1,8litrový motor kombinovaný s elektromotorem, přičemž kombinovaný výkon má dosáhnout 136 koní.
Milovníky dieselů potěší motory 1,4 D-4D a 2,0 D-4D, jejichž oficiální výkony však zatím nebyly zveřejněny. Menší z dieselů však v současné době dává výkon 90 koní, silnější dvoulitr je nyní naladěn na 126 koní, podobné výkony tedy lze očekávat i v novém Aurisu.
Benzíny zastoupí 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, které budou mít výkon kolem 100 a 131 koní.
Všechny motory by měly mít s vozem o něco méně práce, neboť došlo ke snížení hmotnosti o 40 kilo, zmenšení čelní plochy díky menší výšce a také ke snížení koeficientu odporu vzduchu.
Do prodejen by se novninka mela dostat ještě v tomto roce, poté, co si užije svoji premiéru na autosalonu v Paříži.