Toyota oficiálně představila druhou generaci modelu Auris, který navazuje na veleslavnou historii modelů Corolla.
Toyota Corolla je pravděpodobně nejprodávanějším vozem historie a není proto divu, že každý vůz navazující na tuto řadu je ve výrobě vítán s nemalými očekáváními. Když před pěti lety nahradila řada Auris řadu Corolla nejen s generačním omlazením, ale i s novým jménem, čekalo se, zda to Toyotě projde. Zdá se, že prošlo a proto nyní přichází nová generace Aurisu.
Je to jen pět let od uvedení první generace Aurisu, avšak japonské generační cykly jsou velmi krátké. Na druhou stranu, pravděpodobně i právě proto nedochází k žádným dramatickým změnám. Pod novou kapotou se ukrývá podvozková technika minulé generace. Stejný zůstal i rozvor a mírné prodloužení o tři centimetry na 428 cm tak obstaraly převisy karoserie. Na druhou stranu, vůz je o 5,5 cm nižší.
Pod kapotou se mají ukrýt prozatím čtyři čistě spalovací motory a jeden hybrid. Technika hybridu bude vycházet ze současné generace, nabídne tak 1,8litrový motor kombinovaný s elektromotorem, přičemž kombinovaný výkon má dosáhnout 136 koní.
Milovníky dieselů potěší motory 1,4 D-4D a 2,0 D-4D, jejichž oficiální výkony však zatím nebyly zveřejněny. Menší z dieselů však v současné době dává výkon 90 koní, silnější dvoulitr je nyní naladěn na 126 koní, podobné výkony tedy lze očekávat i v novém Aurisu.
Benzíny zastoupí 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, které budou mít výkon kolem 100 a 131 koní.
Všechny motory by měly mít s vozem o něco méně práce, neboť došlo ke snížení hmotnosti o 40 kilo, zmenšení čelní plochy díky menší výšce a také ke snížení koeficientu odporu vzduchu.
Do prodejen by se novninka mela dostat ještě v tomto roce, poté, co si užije svoji premiéru na autosalonu v Paříži.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?