Nedávno představená nová generace legendární zmije dostala svou první limitovanou edici. Krok automobilky Chrysler je poměrně překvapivý, protože většina limitovaných edicí je připravována ke konci životního cyklu vozu, kdy se automobilka snaží ještě navýšit prodeje.
Celé jméno vozu zní SRT Viper GTS Launch Edition. Designově se vůz odkazuje na předchozí generace modelu Coupe, představené v roce 1996 a 2006. Poznávacím znamením limitované edice je výrazný modrý lak se dvěma kontrastními bílými pruhy umístěnými přes celou délku vozu. Vůz také stojí na nových kovaných hliníkových kolech.
Interiér speciální edice zdobí kožené čalounění s názvem Black Laguna s kontrastním obšitím. Kůže pokrývá nejen sedadla, ale také dveřní výplně, kapličku přístrojů, volant, řadicí páku a boky středové konzole. Strop je pokryt černou alkantarou a dříve bíle doplňky interiéru jsou nyní prvovedeny v barvě Satin Silver. Poslední novinkou interiéru je plaketa s pořadovým číslem modelu.
Pod kapotou vozu nalezneme stejný vidlicový desetiválec s objemem 8,4 litru jako ve standardním modelu. Tomu odpovídají i výkonové parametry, konkrétně 640 koní a 815 Nm.
Ralph Gilles, generální ředitel společnosti SRT o novém voze prohlásil:" SRT Viper GTS Launch Edition přichází v klasickém barevném schématu, které je tolik charakteristické pro Viper Coupe. Nová edice oslavuje návrat modelu Viper na trh supersportovních vozů."
Chrysler prozatím neuvedl, kolik kusů limitované edice GTS bude vyrobeno, ani za jakou cenu budou vozy prodány. V každém případě se však bude jednat o žádaný sběratelský kousek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.