Taiwanská automobilka Luxgen plánuje na autosalóne v Moskve prezentáciu nového sedanu strednej triedy s označením Luxgen 5. Ten má na ploche s rázvorom náprav 2,72 m prezentovať luxus na taiwanský spôsob za ľudové ceny.
Luxgen 5 bude lákať nových zákazníkov hlavne na výhodnú cenu vzhľadom na porciu ponúkanej výbavy. Prejdeme rovno na hlavné lákadlá taiwanského sedanu, ktorým má byť bohatá porcia výbavy, ako napríklad head-up displej, systém nočného videnia, kamerový systém okolo automobilu, dotykový displej multimediálneho zariadenia, sledovanie mŕtveho uhla alebo prístup na internet priamo z kabíny automobilu.
Pod kapotou nového sedanu bude v ponuke dvojica turbomotorov – 1,8 T (110 kW/150 k, 231 Nm) a 2,0 T (125 kW/170 k, 256 Nm). Slabší motor bude spojený s 5-stupňovým automatom, silnejší motor dostane 6-stupňovú automatickú prevodovku od spoločnosti Aisin.
Luxgen 5 sa v Európe zatiaľ nepredáva, no verejnosť ho bude mať možnosť uvidueť počas moskovského autosalónu už o pár dní. Ako však tvrdia zdroje priamo z automobilky, predaj Luxgenu 5 by sa mal rozbehnúť v celosvetovom meradle.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?