Zdieľanie podvozkových platforiem nemá konca. Koncernovú platformu modelu Chrysler 300/Lancia Thema dostane nový sedan od talianskeho Maserati.
Zdieľanie podvozkových platforiem je v dnešnej dobe u viacerých automobiliek takpovediac „in“. nemáme nič proti, iba poukazujeme na fakt, že zákazníci často krát ani len netušia, že ich luxusné Maserati jazdí na rovnakom základe, akým disponuje menej urodzený Chrysler. Nie, nebláznime, zdieľanie podvozkových platforiem naprieč automobilkami pokračuje.
Najnovšie takýto počin oznámila talianska automobilka Maserati, ktorá si vypožičia podvozkové gény od spomínaného sedanu Chrysler 300, resp. Lancia Thema. Maserati však dostane inú zadnú nápravu a charakterom odlišné naladenie podvozka.
Nový taliansky sedan s dĺžkou približne 5,2 m dostane názov Levante, a bude alternatívou k väčšiemu sedanu Qattroporte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?