Nissan zveřejnil první snímek nového SUV Pathfinder. Čtvrtá generace vozu dostala výrazně méně hranatý vzhled.
Marketéři v Nissanu to pravděpodobně mírně přehnali se saké. Před půl rokem jsme přinesli oficiální informace o konceptu Nissanu Pathfinder i s oficiálními snímky. Nyní tu máme oficiální představení sériové verze... a s těmi samými snímky.
Nová generace Pathfinderu ej v každém případě technicky zcela odlišná od předchozího modelu. Spolu se zcivilněním vzhledu došlo také ke zcivilnění konstrukce, která je nyní samonosná a opouští "drsnější" koncepci s podvozkovým rámem.
Pod kapotou bude trůnit šestiválcový motor s převodovkou CVT, jehož výkon má být "skoro stejný" jako u dosavadního čtyřlitrovýho osmiválce, ale má dosahovat o 25 % nižší spotřeby. Výkon dosavadního motoru je 270 koní.
Ve výbavě se dočkáme mimo jiné třízónové klimatizace, vyhřívání předních i zadních sedadel a na velkou obrazovku ve středu centrálního panelu bude možné promítnout obraz z kamer rozmístěných kolem vozu. Tento systém má zejména zlepšit přehled při manévrování ve stísněném prostoru.
Do USA se vůz dostane ještě letos. V Evropě si budeme muset počkat trochu déle.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.