Nissan zveřejnil první snímek nového SUV Pathfinder. Čtvrtá generace vozu dostala výrazně méně hranatý vzhled.
Marketéři v Nissanu to pravděpodobně mírně přehnali se saké. Před půl rokem jsme přinesli oficiální informace o konceptu Nissanu Pathfinder i s oficiálními snímky. Nyní tu máme oficiální představení sériové verze... a s těmi samými snímky.
Nová generace Pathfinderu ej v každém případě technicky zcela odlišná od předchozího modelu. Spolu se zcivilněním vzhledu došlo také ke zcivilnění konstrukce, která je nyní samonosná a opouští "drsnější" koncepci s podvozkovým rámem.
Pod kapotou bude trůnit šestiválcový motor s převodovkou CVT, jehož výkon má být "skoro stejný" jako u dosavadního čtyřlitrovýho osmiválce, ale má dosahovat o 25 % nižší spotřeby. Výkon dosavadního motoru je 270 koní.
Ve výbavě se dočkáme mimo jiné třízónové klimatizace, vyhřívání předních i zadních sedadel a na velkou obrazovku ve středu centrálního panelu bude možné promítnout obraz z kamer rozmístěných kolem vozu. Tento systém má zejména zlepšit přehled při manévrování ve stísněném prostoru.
Do USA se vůz dostane ještě letos. V Evropě si budeme muset počkat trochu déle.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?