Porsche připravuje druhou karosářskou verzi modelu Panamera. Automobilka tak reaguje na nedávno představeného rivala Mercedes Benz CLS Shooting Brake.
Přiložené obrázky ukazují předpokládaný vzhled modelu. Až po přední A sloupky předpokládáme naprostou totožnost s výchozím modelem. Prodloužená střecha a ostřeji zaříznutá záď vytváří dostatečně sportovní vzhled velkého kombi. Celkové ztvárnění zádě, především zadních světel, je inspirováno aktuální generací modelu 911.
Aktuální liftbacková verze Panamery disponuje kufrem až 1263 litrů, verze kombi by měla přinést výrazné zlepšení této hodnoty.
Pokud se Panamera estate opravdu dostane do výroby, pak se ji dočkáme pravděpodobně v roce 2015. Stejnou platformu jako Panamera dostane také připravovaný menší čtyřdveřový sedan, který prozatím nese jméno Pajun, který by se měl dostat na trh v roce 2016.
Porsche se v poslední době nebojí vytvářet nové modely, se kterými slaví velký úspěch. Prodeje modelů Cayenne a Panamera tvoří významnou část celkových zisků automobilky. Porsche doufá, že Panamera estate bude kladně přijata a zařadí se mezi prodejní hity automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.