Hyundai Santa Fe novej generácie sa zatiaľ ukázal len vo svojej americkej verzii. Teraz máme k dispozícii obrázky modelu, ktorý sa bude predávať v Európe.
Kórejské SUV Hyundai Santa Fe sa vo svojej novej generácii prezentovalo na autosalóne New York International Auto Show 2012. Oproti predchodcovi ide o krok dopredu vo všetkých oblastiach, či už dizajnom, alebo technickými parametrami. Zatiaľ boli k dispozícii obrázky a oficiálne fotografie len v americkej špecifikácii. Európska verzia bola prezentovaná v posledných dňoch, jej oficiálne fotografie vám prinášame vo fotogalérii.
Ak si myslíte, že EU/USA verzia majú k sebe ďaleko, mýlite sa. Faktom je, že v USA sa bude predávať aj predĺžená 7-miestna verzia tohto populárneho SUV s označením Sport a iným dizajnom zadnej časti, no v Európe sa nebude predávať. Tu bude k dispozícii len kratšie prevedenie, no aj tak ponúkne 7 miest v interiéry a rozmery karosérie 4690x1880x1680, rázvor náprav má hodnotu 2700 mm. Do batožinového priestoru sa zmestí 534 litrov nákladu.
Nové Santa Fe ponúka prepracovaný dizajn a interiér, v ktorom ponuke zopár technických noviniek. V ponuke budú rôzne bezpečnostné a asistenčné systémy, spomenieme napríklad asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo aktívna kapota motora pre ochranu chodcov v prípade nárazu.
V ponuke bude aj pohon 4x4, 6-stupňová manuálna alebo automatická prevodovka a naftové a benzínové motory. Najpredávanejšie u nás určite budú naftové štvorvalce 2,0 CRDi (110 kW/150 k, 382 Nm) a 2,2 CRDi (147 kW/200 k, 431 Nm), v ponuke bude aj benzínový štvorvalec 2,4 GDI (142 kW/193 k, 245 Nm) s priamym vstrekovaním paliva. Na bližšie informácie ohľadom priemernej spotreby paliva si však budeme musieť chvíľu počkať, dozvieme sa ich pri uvedení modelu do predaja.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.