Hyundai Santa Fe novej generácie sa zatiaľ ukázal len vo svojej americkej verzii. Teraz máme k dispozícii obrázky modelu, ktorý sa bude predávať v Európe.
Kórejské SUV Hyundai Santa Fe sa vo svojej novej generácii prezentovalo na autosalóne New York International Auto Show 2012. Oproti predchodcovi ide o krok dopredu vo všetkých oblastiach, či už dizajnom, alebo technickými parametrami. Zatiaľ boli k dispozícii obrázky a oficiálne fotografie len v americkej špecifikácii. Európska verzia bola prezentovaná v posledných dňoch, jej oficiálne fotografie vám prinášame vo fotogalérii.
Ak si myslíte, že EU/USA verzia majú k sebe ďaleko, mýlite sa. Faktom je, že v USA sa bude predávať aj predĺžená 7-miestna verzia tohto populárneho SUV s označením Sport a iným dizajnom zadnej časti, no v Európe sa nebude predávať. Tu bude k dispozícii len kratšie prevedenie, no aj tak ponúkne 7 miest v interiéry a rozmery karosérie 4690x1880x1680, rázvor náprav má hodnotu 2700 mm. Do batožinového priestoru sa zmestí 534 litrov nákladu.
Nové Santa Fe ponúka prepracovaný dizajn a interiér, v ktorom ponuke zopár technických noviniek. V ponuke budú rôzne bezpečnostné a asistenčné systémy, spomenieme napríklad asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, adaptívny tempomat alebo aktívna kapota motora pre ochranu chodcov v prípade nárazu.
V ponuke bude aj pohon 4x4, 6-stupňová manuálna alebo automatická prevodovka a naftové a benzínové motory. Najpredávanejšie u nás určite budú naftové štvorvalce 2,0 CRDi (110 kW/150 k, 382 Nm) a 2,2 CRDi (147 kW/200 k, 431 Nm), v ponuke bude aj benzínový štvorvalec 2,4 GDI (142 kW/193 k, 245 Nm) s priamym vstrekovaním paliva. Na bližšie informácie ohľadom priemernej spotreby paliva si však budeme musieť chvíľu počkať, dozvieme sa ich pri uvedení modelu do predaja.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.