Mahindra Verito, alias "Dacia Logan" práve vstupuje na Indický trh. Prináša inovovaný exteriér s upraveným interiérom známeho sedanu.
Dacia Logan v aktuálnej generácii je snáď nesmrteľná. Zatiaľ čo sa jej popularita u nás dostala na svoj vrchol už dávnejšie, v Indii je "Logan" niekde v polovici svojho životného cyklu. Dokazuje to aj faceliftovaný model Mahindra Renault Logan, ktorý pri príležitosti modernizácie dostal meno Mahindra Verito.
Před pár dňami sme vám priniesli správu o tom, že aktuálny Logan MCV práve vstupuje na ruský trh pod domácou značkou – Lada Largus. Podobne je na tom aj indická Mahindra Verito, ktorá je prezlečenou Daciou Logan. Poďme sa ale pozrieť na detaily.
Mahindra Verito dostala oproti európskemu Loganu nové nárazníky, upravenú grafiku svetlometov, novú masku chladiča alebo veko batožinového priestoru. Pokiaľ ide o interiér, indická Mahindra je luxusnejšia ako náš Logan, čo je najlepšie viditeľné z priložených fotografií.
Elektrické ovládanie okien sa presunulo zo stredovej konzoly do výplní dverí, ovládače ventilácie majú nový dizajn, hoci sú stále umiestnené príliš nízko. Nový je aj panel autorádia, ktorý pôsobí modernejším dojmom, ako autorádia dodávané do európskych Loganov. Nové sú aj výplne dverí. Celkovo tak interiér Mahindry pôsobí o čosi hodnotnejším dojmom ako interiér Dacie Logan.
Pre záujemcov o model Verito v Indii sú pripravené dve motory – 1,4 8V (55 kW/75 k) a 1,5 dCi (44 kW/65 k).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.