Mahindra Verito, alias "Dacia Logan" práve vstupuje na Indický trh. Prináša inovovaný exteriér s upraveným interiérom známeho sedanu.
Dacia Logan v aktuálnej generácii je snáď nesmrteľná. Zatiaľ čo sa jej popularita u nás dostala na svoj vrchol už dávnejšie, v Indii je "Logan" niekde v polovici svojho životného cyklu. Dokazuje to aj faceliftovaný model Mahindra Renault Logan, ktorý pri príležitosti modernizácie dostal meno Mahindra Verito.
Před pár dňami sme vám priniesli správu o tom, že aktuálny Logan MCV práve vstupuje na ruský trh pod domácou značkou – Lada Largus. Podobne je na tom aj indická Mahindra Verito, ktorá je prezlečenou Daciou Logan. Poďme sa ale pozrieť na detaily.
Mahindra Verito dostala oproti európskemu Loganu nové nárazníky, upravenú grafiku svetlometov, novú masku chladiča alebo veko batožinového priestoru. Pokiaľ ide o interiér, indická Mahindra je luxusnejšia ako náš Logan, čo je najlepšie viditeľné z priložených fotografií.
Elektrické ovládanie okien sa presunulo zo stredovej konzoly do výplní dverí, ovládače ventilácie majú nový dizajn, hoci sú stále umiestnené príliš nízko. Nový je aj panel autorádia, ktorý pôsobí modernejším dojmom, ako autorádia dodávané do európskych Loganov. Nové sú aj výplne dverí. Celkovo tak interiér Mahindry pôsobí o čosi hodnotnejším dojmom ako interiér Dacie Logan.
Pre záujemcov o model Verito v Indii sú pripravené dve motory – 1,4 8V (55 kW/75 k) a 1,5 dCi (44 kW/65 k).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?