Hyundai pracuje na paralelní řadě vozidel určených pro země Jižní Ameriky. Malý model HB20 bude součástí.
Podobně jako je Hyundai i20 důležitým modelem pro trhy v Evropě, má se stát podobný hatchback Hyundai HB20 jedním ze základních stavebních kamenů úspěchu Hyundaie v Jižní Americe.
Hyundai HB20 z modelu i20 opravdu vychází, nejen jménem, ale i technicky. Vyhází také ze stejného designového jazyka, což je patrné zejména ve srovnání prvních obrázku HB20 s faceliftovanou i20. Mnohé podobnosti nalezneme i ve srovnání s větším modelem i30.
Jde však o vůz určený pro jihoamerické trhy, zejména pro Brazílii. Proto je přímo nutností schopnost spalovat nejen benzín, ale také ethanol, případně směsi těchto svou paliv. Základem bude litrový tříválec s výkonem 85 koní, pro zájemce o silnější vůz bude připravena 130koňová čtyřválcová šestnáctistovka.
Výroba novinky má být zahájena v září. Naváží na ni varianty sedan a crossover, které se ukáží napřesrok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.