Benzínový preplňovaný trojvalec 1,0 EcoBoost si po premiére v modeli Focus čoskoro nájde cestu aj do rodinných modelov C-Max/Grand C-Max. Stane sa tak v závere tohto roka.
Automobilka Ford to myslí s nasadením nového benzínového trojvalca 1,0 EcoBoost skutočne vážne. Po jeho premiére v modeli nižšej strednej triedy – Ford Focus, plánuje jeho masívne nasadenie v ďalších modeloch. Aktuálne prichádza na rad rodinný Ford C-Max/Grand C-Max.
Do Fordu C-Max, resp. Grand C-Max bude nasadený motor 1,0 EcoBoost rozdielnym spôsobom. Zatiaľ čo si bude musieť 5-miestny C-Max vystačiť so základnou verziou naladenou na maximálny výkon 74 kW/100 k, väčší 7-miestny Grand C-Max s druhým bočným posuvným párom dverí dostane silnejšie prevedenie s výkonom 92 kW/125 k. Kombinovaná spotreba paliva kratšieho modelu bude 5,1 l/100 km, Grand C-Max spotrebuje o jednu desatinku litra paliva viac.
Pripomíname, že motor 1,0 EcoBoost je okrem iných ocenení držiteľom titulu Engine Of The Year 2012, v modeli Focus prekonal celkom 16 svetových rekordov. Tento preplňovaný trojvalec sa do rodinných modelov dostane v jeseni tohto roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?