Benzínový preplňovaný trojvalec 1,0 EcoBoost si po premiére v modeli Focus čoskoro nájde cestu aj do rodinných modelov C-Max/Grand C-Max. Stane sa tak v závere tohto roka.
Automobilka Ford to myslí s nasadením nového benzínového trojvalca 1,0 EcoBoost skutočne vážne. Po jeho premiére v modeli nižšej strednej triedy – Ford Focus, plánuje jeho masívne nasadenie v ďalších modeloch. Aktuálne prichádza na rad rodinný Ford C-Max/Grand C-Max.
Do Fordu C-Max, resp. Grand C-Max bude nasadený motor 1,0 EcoBoost rozdielnym spôsobom. Zatiaľ čo si bude musieť 5-miestny C-Max vystačiť so základnou verziou naladenou na maximálny výkon 74 kW/100 k, väčší 7-miestny Grand C-Max s druhým bočným posuvným párom dverí dostane silnejšie prevedenie s výkonom 92 kW/125 k. Kombinovaná spotreba paliva kratšieho modelu bude 5,1 l/100 km, Grand C-Max spotrebuje o jednu desatinku litra paliva viac.
Pripomíname, že motor 1,0 EcoBoost je okrem iných ocenení držiteľom titulu Engine Of The Year 2012, v modeli Focus prekonal celkom 16 svetových rekordov. Tento preplňovaný trojvalec sa do rodinných modelov dostane v jeseni tohto roka.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?