Honda CR-V: Oficiálne predstavenie pre Európu

honda cr-v
honda cr-v, foto: Honda
Braňo Porubčan 19. července 2012 12:07
Sdílej:

Automobilka Honda konečne predstavila novú generáciu Hondy CR-V aj pre európsky trh.

Podoba novej generácie japonského SUV Honda CR-V je verejnosti známa už niekoľko mesiacov, koncepčné vozidlo sa verejnosti predstavilo ešte v minulom roku na autosalóne v Kalifornii. Koncept mal k sériovému modelu veľmi blízko, čo dokazovali prvé oficiálne snímky produkčného modelu pre japonský a americký trh. Verzia pre Európu sa odhalila až teraz, automobilka pri tejto príležitosti uvoľnila zopár snímok a informácií.

Dizajn novej generácie „cé-er-véčka“ je oproti predchodcovi opäť o čosi modernejší, no konzervatívnym ho nazvať nemožno - predná, zadná aj bočná časť sú navrhnuté veľmi odvážne. Karoséria sa oproti minulej generácii o čosi zmenšila, je o 5 mm kratšia a o 30 mm nižšia, rázvor náprav s hodnotou 2630 mm ostal zachovaný.

Koncepcia interiéru je podobná s predchodcom, sú v ňom však použité nové mäkké materiály, dvojitá tlmiaca hmota dverí alebo inak navrhnuté detaily. O pohodlie a bezpečnosť posádky sa bude starať nový adaptívny tempomat s automatickým brzdením alebo systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LKA). Objem batožinového priestoru narástol o pár litrov na hodnotu 589 litrov, po sklopení zadných sedadiel do roviny narastie na výslednú hodnotu 1669 litrov.

Pri predstavení na európskom trhu bude nová Honda CR-V k dispozícii s novou generáciou naftového štvorvalca 2,2 i-CDTi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k, ktorý mal premiéru v novej generácii hatchbacku CIvic. Dobrou správou je hodnota kombinovanej spotreby paliva, ktorá vo verzii s manuálnou prevodovkou aj vďaka systému štart-stop klesla na hodnotu 5,6 l/100 km.

Samozrejmosťou pre naftový motor je elektronický systém pohonu všetkých kolies. V ponuke bude aj verzia s pohonom len prednej nápravy, ktorá sa bude dodávať k benzínovému motoru s objemom 2,0 litra. V budúcom roku by mal paletu motorizácií doplniť nový naftový štvorvalec 1,6 i-CDTi, ktorého predpokladaný maximálny výkon je 88 kW/120 k.

Predstavenie európskej verzie Hondy CR-V zrejme prebehne na jesennom autosalóne v Ženeve, dovtedy si budeme musieť počkať na podrobnejšie informácie. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v tomto roku.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.