Automobilka Honda konečne predstavila novú generáciu Hondy CR-V aj pre európsky trh.
Podoba novej generácie japonského SUV Honda CR-V je verejnosti známa už niekoľko mesiacov, koncepčné vozidlo sa verejnosti predstavilo ešte v minulom roku na autosalóne v Kalifornii. Koncept mal k sériovému modelu veľmi blízko, čo dokazovali prvé oficiálne snímky produkčného modelu pre japonský a americký trh. Verzia pre Európu sa odhalila až teraz, automobilka pri tejto príležitosti uvoľnila zopár snímok a informácií.
Dizajn novej generácie „cé-er-véčka“ je oproti predchodcovi opäť o čosi modernejší, no konzervatívnym ho nazvať nemožno - predná, zadná aj bočná časť sú navrhnuté veľmi odvážne. Karoséria sa oproti minulej generácii o čosi zmenšila, je o 5 mm kratšia a o 30 mm nižšia, rázvor náprav s hodnotou 2630 mm ostal zachovaný.
Koncepcia interiéru je podobná s predchodcom, sú v ňom však použité nové mäkké materiály, dvojitá tlmiaca hmota dverí alebo inak navrhnuté detaily. O pohodlie a bezpečnosť posádky sa bude starať nový adaptívny tempomat s automatickým brzdením alebo systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LKA). Objem batožinového priestoru narástol o pár litrov na hodnotu 589 litrov, po sklopení zadných sedadiel do roviny narastie na výslednú hodnotu 1669 litrov.
Pri predstavení na európskom trhu bude nová Honda CR-V k dispozícii s novou generáciou naftového štvorvalca 2,2 i-CDTi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k, ktorý mal premiéru v novej generácii hatchbacku CIvic. Dobrou správou je hodnota kombinovanej spotreby paliva, ktorá vo verzii s manuálnou prevodovkou aj vďaka systému štart-stop klesla na hodnotu 5,6 l/100 km.
Samozrejmosťou pre naftový motor je elektronický systém pohonu všetkých kolies. V ponuke bude aj verzia s pohonom len prednej nápravy, ktorá sa bude dodávať k benzínovému motoru s objemom 2,0 litra. V budúcom roku by mal paletu motorizácií doplniť nový naftový štvorvalec 1,6 i-CDTi, ktorého predpokladaný maximálny výkon je 88 kW/120 k.
Predstavenie európskej verzie Hondy CR-V zrejme prebehne na jesennom autosalóne v Ženeve, dovtedy si budeme musieť počkať na podrobnejšie informácie. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v tomto roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.