Automobilka Honda konečne predstavila novú generáciu Hondy CR-V aj pre európsky trh.
Podoba novej generácie japonského SUV Honda CR-V je verejnosti známa už niekoľko mesiacov, koncepčné vozidlo sa verejnosti predstavilo ešte v minulom roku na autosalóne v Kalifornii. Koncept mal k sériovému modelu veľmi blízko, čo dokazovali prvé oficiálne snímky produkčného modelu pre japonský a americký trh. Verzia pre Európu sa odhalila až teraz, automobilka pri tejto príležitosti uvoľnila zopár snímok a informácií.
Dizajn novej generácie „cé-er-véčka“ je oproti predchodcovi opäť o čosi modernejší, no konzervatívnym ho nazvať nemožno - predná, zadná aj bočná časť sú navrhnuté veľmi odvážne. Karoséria sa oproti minulej generácii o čosi zmenšila, je o 5 mm kratšia a o 30 mm nižšia, rázvor náprav s hodnotou 2630 mm ostal zachovaný.
Koncepcia interiéru je podobná s predchodcom, sú v ňom však použité nové mäkké materiály, dvojitá tlmiaca hmota dverí alebo inak navrhnuté detaily. O pohodlie a bezpečnosť posádky sa bude starať nový adaptívny tempomat s automatickým brzdením alebo systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LKA). Objem batožinového priestoru narástol o pár litrov na hodnotu 589 litrov, po sklopení zadných sedadiel do roviny narastie na výslednú hodnotu 1669 litrov.
Pri predstavení na európskom trhu bude nová Honda CR-V k dispozícii s novou generáciou naftového štvorvalca 2,2 i-CDTi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k, ktorý mal premiéru v novej generácii hatchbacku CIvic. Dobrou správou je hodnota kombinovanej spotreby paliva, ktorá vo verzii s manuálnou prevodovkou aj vďaka systému štart-stop klesla na hodnotu 5,6 l/100 km.
Samozrejmosťou pre naftový motor je elektronický systém pohonu všetkých kolies. V ponuke bude aj verzia s pohonom len prednej nápravy, ktorá sa bude dodávať k benzínovému motoru s objemom 2,0 litra. V budúcom roku by mal paletu motorizácií doplniť nový naftový štvorvalec 1,6 i-CDTi, ktorého predpokladaný maximálny výkon je 88 kW/120 k.
Predstavenie európskej verzie Hondy CR-V zrejme prebehne na jesennom autosalóne v Ženeve, dovtedy si budeme musieť počkať na podrobnejšie informácie. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v tomto roku.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?