Nissan představil novou generaci malého MPV jménem Note. Má jít o první vlaštovku nové designerské řeči Nissanu.
Malé MPV Nissan Note první generace bylo na trhu od roku 2004, kdy navázalo na příbuzný Renault Modus. Kariéra obou vozů je již u konce a je tak čas na druhé generace. Note přichází jako první.
Design prvního Note nebyl ani vyloženě konzervativní, ale ani nikterak výrazný. V záplavě vozů na silnici spíše splynul s okolím. Nový Note vypadá o něco více k světu. Moderní trend světlometů protažených téměř až ke sklům se dostal i do Nissanu. Boku zase dominuje velmi výrazný prolis.
Ke svému MPV má Nissan jen slova chvály, tvrdí o něm, že půjde o uživatelsky nejpříjemnější a nejpřívětivější auto v segmentu. Vynikat má také ovladatelností. Celou pravdu vyzkoušíme až při testu. Za pozornost jistě stojí důraz na lehkost platformy a ovladatelnost.
Pro Japonsko jsou určeny zatím dva motory, jde o tříválce 1,2 s výkony pravděpodobně 80 a 96 koní. Silnější jednotka je podporována kompresorem a měla by dosahovat spotřeby pod čtyři litry na sto kilometrů.
Evropská verze bude uvedena do prodeje v průběhu příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.