Nissan představil novou generaci malého MPV jménem Note. Má jít o první vlaštovku nové designerské řeči Nissanu.
Malé MPV Nissan Note první generace bylo na trhu od roku 2004, kdy navázalo na příbuzný Renault Modus. Kariéra obou vozů je již u konce a je tak čas na druhé generace. Note přichází jako první.
Design prvního Note nebyl ani vyloženě konzervativní, ale ani nikterak výrazný. V záplavě vozů na silnici spíše splynul s okolím. Nový Note vypadá o něco více k světu. Moderní trend světlometů protažených téměř až ke sklům se dostal i do Nissanu. Boku zase dominuje velmi výrazný prolis.
Ke svému MPV má Nissan jen slova chvály, tvrdí o něm, že půjde o uživatelsky nejpříjemnější a nejpřívětivější auto v segmentu. Vynikat má také ovladatelností. Celou pravdu vyzkoušíme až při testu. Za pozornost jistě stojí důraz na lehkost platformy a ovladatelnost.
Pro Japonsko jsou určeny zatím dva motory, jde o tříválce 1,2 s výkony pravděpodobně 80 a 96 koní. Silnější jednotka je podporována kompresorem a měla by dosahovat spotřeby pod čtyři litry na sto kilometrů.
Evropská verze bude uvedena do prodeje v průběhu příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.