Nissan představil novou generaci malého MPV jménem Note. Má jít o první vlaštovku nové designerské řeči Nissanu.
Malé MPV Nissan Note první generace bylo na trhu od roku 2004, kdy navázalo na příbuzný Renault Modus. Kariéra obou vozů je již u konce a je tak čas na druhé generace. Note přichází jako první.
Design prvního Note nebyl ani vyloženě konzervativní, ale ani nikterak výrazný. V záplavě vozů na silnici spíše splynul s okolím. Nový Note vypadá o něco více k světu. Moderní trend světlometů protažených téměř až ke sklům se dostal i do Nissanu. Boku zase dominuje velmi výrazný prolis.
Ke svému MPV má Nissan jen slova chvály, tvrdí o něm, že půjde o uživatelsky nejpříjemnější a nejpřívětivější auto v segmentu. Vynikat má také ovladatelností. Celou pravdu vyzkoušíme až při testu. Za pozornost jistě stojí důraz na lehkost platformy a ovladatelnost.
Pro Japonsko jsou určeny zatím dva motory, jde o tříválce 1,2 s výkony pravděpodobně 80 a 96 koní. Silnější jednotka je podporována kompresorem a měla by dosahovat spotřeby pod čtyři litry na sto kilometrů.
Evropská verze bude uvedena do prodeje v průběhu příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?