Suzuki omlazuje své populární SUV Grand Vitara do posledních let života. Facelift není rozsahem velký, je však na první pohled znatelný.
Suzuki Grand Vitara se vymyká z běžného průměru ve třídě SUV. Zatímco většína takto koncipovaných vozů je určena na silnici a nepočítá se s jejich větším provozem na jiných typech "terénů", než na rozbitých a špatně upravených silnicích, maximálně polních cestách, Suzuki jde jiným směrem.
Grand Vitara sice nevyužívá klasického rámu jako klasické off-roady, má však značně zesílenou karoserii, která by měla tento neduh eliminovat. Ve výbavě Grand Vitary najdeme uzávěrku centrálního diferneciálu a redukční převodovku, což jistě nejsou prkvy, které by se v SUV objevovaly běžně.
Grand Vitara, která se v Japonsku prodává jako Escudo, má nicméně již svůj věk. Na trh přišla v roce 2005 a sedm let, to je doba, během které je již obvykle očekávána nová generace.
Nyní však přichází jen facelift. Ten zahrnuje zejména novou masku chladiče, která je od té minulé docela jasně odlišitelná. Zatímco dosud byla maska vyplněna perforovaným černým platem, nyní mu dominují tři výrazné linky. Na jejích okrajích jsou světlomety s novou grafikou a černým podbarvením.
Další změny zahrnují tradiční detaily jako nové barvy, designy kol a možná menší změny ve výbavách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?