Suzuki omlazuje své populární SUV Grand Vitara do posledních let života. Facelift není rozsahem velký, je však na první pohled znatelný.
Suzuki Grand Vitara se vymyká z běžného průměru ve třídě SUV. Zatímco většína takto koncipovaných vozů je určena na silnici a nepočítá se s jejich větším provozem na jiných typech "terénů", než na rozbitých a špatně upravených silnicích, maximálně polních cestách, Suzuki jde jiným směrem.
Grand Vitara sice nevyužívá klasického rámu jako klasické off-roady, má však značně zesílenou karoserii, která by měla tento neduh eliminovat. Ve výbavě Grand Vitary najdeme uzávěrku centrálního diferneciálu a redukční převodovku, což jistě nejsou prkvy, které by se v SUV objevovaly běžně.
Grand Vitara, která se v Japonsku prodává jako Escudo, má nicméně již svůj věk. Na trh přišla v roce 2005 a sedm let, to je doba, během které je již obvykle očekávána nová generace.
Nyní však přichází jen facelift. Ten zahrnuje zejména novou masku chladiče, která je od té minulé docela jasně odlišitelná. Zatímco dosud byla maska vyplněna perforovaným černým platem, nyní mu dominují tři výrazné linky. Na jejích okrajích jsou světlomety s novou grafikou a černým podbarvením.
Další změny zahrnují tradiční detaily jako nové barvy, designy kol a možná menší změny ve výbavách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?