Suzuki omlazuje své populární SUV Grand Vitara do posledních let života. Facelift není rozsahem velký, je však na první pohled znatelný.
Suzuki Grand Vitara se vymyká z běžného průměru ve třídě SUV. Zatímco většína takto koncipovaných vozů je určena na silnici a nepočítá se s jejich větším provozem na jiných typech "terénů", než na rozbitých a špatně upravených silnicích, maximálně polních cestách, Suzuki jde jiným směrem.
Grand Vitara sice nevyužívá klasického rámu jako klasické off-roady, má však značně zesílenou karoserii, která by měla tento neduh eliminovat. Ve výbavě Grand Vitary najdeme uzávěrku centrálního diferneciálu a redukční převodovku, což jistě nejsou prkvy, které by se v SUV objevovaly běžně.
Grand Vitara, která se v Japonsku prodává jako Escudo, má nicméně již svůj věk. Na trh přišla v roce 2005 a sedm let, to je doba, během které je již obvykle očekávána nová generace.
Nyní však přichází jen facelift. Ten zahrnuje zejména novou masku chladiče, která je od té minulé docela jasně odlišitelná. Zatímco dosud byla maska vyplněna perforovaným černým platem, nyní mu dominují tři výrazné linky. Na jejích okrajích jsou světlomety s novou grafikou a černým podbarvením.
Další změny zahrnují tradiční detaily jako nové barvy, designy kol a možná menší změny ve výbavách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.