Suzuki omlazuje své populární SUV Grand Vitara do posledních let života. Facelift není rozsahem velký, je však na první pohled znatelný.
Suzuki Grand Vitara se vymyká z běžného průměru ve třídě SUV. Zatímco většína takto koncipovaných vozů je určena na silnici a nepočítá se s jejich větším provozem na jiných typech "terénů", než na rozbitých a špatně upravených silnicích, maximálně polních cestách, Suzuki jde jiným směrem.
Grand Vitara sice nevyužívá klasického rámu jako klasické off-roady, má však značně zesílenou karoserii, která by měla tento neduh eliminovat. Ve výbavě Grand Vitary najdeme uzávěrku centrálního diferneciálu a redukční převodovku, což jistě nejsou prkvy, které by se v SUV objevovaly běžně.
Grand Vitara, která se v Japonsku prodává jako Escudo, má nicméně již svůj věk. Na trh přišla v roce 2005 a sedm let, to je doba, během které je již obvykle očekávána nová generace.
Nyní však přichází jen facelift. Ten zahrnuje zejména novou masku chladiče, která je od té minulé docela jasně odlišitelná. Zatímco dosud byla maska vyplněna perforovaným černým platem, nyní mu dominují tři výrazné linky. Na jejích okrajích jsou světlomety s novou grafikou a černým podbarvením.
Další změny zahrnují tradiční detaily jako nové barvy, designy kol a možná menší změny ve výbavách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.