Nová generácia talianskeho Maserati Quattroporte je čiastočne odhalená, postaral sa o to už tradične patentový úrad.
Maserati Quattroporte novej generácie, ktorá sa na trhu objaví v roku 2014, je čiastočne odhalené. Ako inak, o takéto predčasné zverejnenie tvarov karosérie sa postaral európsky patentový úrad, ktorý takýmto spôsobom chráni autorské práva automobilky na dizan nového modelu.
Ak sa pozrieme na zverejnené snímky a porovnáme ich so súčasnou generáciou luxusného športového sedanu, môžeme konštatovať, že žiadna dizajnová revolúcia sa (našťastie) nekoná. Novinka si totiž zachová atletické krivky súčasnej generácia rozvíja ich skôr evolúciou tvarov a nových detailov.
Predná časť – to bude naďalej typické Maserati s nízkym predkom a tradičnou maskou chladiča, zmení sa tvar svetlometov. Vzadu sa odohralo viac zmien, trojuholníkové koncové svetlomety predchodcu vystriedajú nové, ktoré zasahujú do veka batožinového priestoru.
Na oficiálne fotografie nového Quattroporte a podrobnejšie informácie o technike modelu si budeme musieť počkať ešte zopár mesiacov, novinka sa na trhu objaví približne o dva roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.