Ponuku luxusných sedanov na japonskom trhu od automobilky Mitsubishi obohatili nové sedany Proudia a Dignity, ktoré sú sesterskými modelmi Infiniti M.
Automobilka Mitsubishi sa na domácom japonskom trhu odhodlala vstúpiť medzi luxusné sedany, a to prostredníctvom dvojice modelov – Proudia a Dignity. Ide o totožné modely, odlišnosť modelu Dignity spočíva v tom, že sa jedná o predĺženú verziu sedanu Proudia.
Ak sa vám zdajú tvary dvojice sedanov povedome, tušíte správne. Ide o sesterské modely sedanu Infinity M s totožnou technikou, avšak s predným nárazníkom a maskou chladiča prispôsobenou značke Mitsubishi. Model Dignity ponúka oproti sedanu Dignity predĺžený rázvor o 150 mm.
Automobilka Infiniti poskytla pre modely Proudia a Dignity aj techniku pod kapotou, to znamená, že sedan so zadným náhonom poháňa benzínový motor 2,5 V6 s maximálnym výkonom 166 kW/225 k, alebo silnejší motor 3,7 V6 s výkonom 245 kW/333 k. Predĺžený model Dignity zdedil po Infiniti M35h hybridný pohon, ktorý pozostáva so šesťvalca 3,5 V6 a elektromotora, výkon celej sústavy je 268 kW/364 k.
Mitsubishi Proudia a Dignity zdieľajú s Infiniti M aj celý interiér s výbavou, odlišnosti zrejme budeme hľadať márne. Dvojica noviniek sa bude predávať na domácom japonskom trhu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?