Ponuku luxusných sedanov na japonskom trhu od automobilky Mitsubishi obohatili nové sedany Proudia a Dignity, ktoré sú sesterskými modelmi Infiniti M.
Automobilka Mitsubishi sa na domácom japonskom trhu odhodlala vstúpiť medzi luxusné sedany, a to prostredníctvom dvojice modelov – Proudia a Dignity. Ide o totožné modely, odlišnosť modelu Dignity spočíva v tom, že sa jedná o predĺženú verziu sedanu Proudia.
Ak sa vám zdajú tvary dvojice sedanov povedome, tušíte správne. Ide o sesterské modely sedanu Infinity M s totožnou technikou, avšak s predným nárazníkom a maskou chladiča prispôsobenou značke Mitsubishi. Model Dignity ponúka oproti sedanu Dignity predĺžený rázvor o 150 mm.
Automobilka Infiniti poskytla pre modely Proudia a Dignity aj techniku pod kapotou, to znamená, že sedan so zadným náhonom poháňa benzínový motor 2,5 V6 s maximálnym výkonom 166 kW/225 k, alebo silnejší motor 3,7 V6 s výkonom 245 kW/333 k. Predĺžený model Dignity zdedil po Infiniti M35h hybridný pohon, ktorý pozostáva so šesťvalca 3,5 V6 a elektromotora, výkon celej sústavy je 268 kW/364 k.
Mitsubishi Proudia a Dignity zdieľajú s Infiniti M aj celý interiér s výbavou, odlišnosti zrejme budeme hľadať márne. Dvojica noviniek sa bude predávať na domácom japonskom trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.