Francúzska automobilka začne ponúkať vo svojich modeloch C3 a DS3 nový koncernový benzínový trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 60 kW/80 k.
Nový benzínový motor 1,2 VTi od koncernu PSA Peugeot Citroen sa v premiére predstavil v novom Peugeote 208. Francúzi však majú v pláne jeho všestranné uplatnenie a chcú ho ponúkať vo viacerých modeloch. Na jeseň sa trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 60 kW/80 k (118 Nm) začne montovať do Citroenu C3 a DS3.
Éra trojvalcových motorov a downsizingu zasiahne aj štýlový Citroen DS3. V ňom si trojvalec 1,2 VTi nájde uplatnenie ako základná motorizácia, ktorá by mala plne postačovať pre potreby presunu hlavne v mestskej premávke. Motor 1,2 VTi nahradí v Citroene C3 štvorvalec s objemom 1,4 litra (55 kW/75 k), ktorého prekonáva vo viacerých dynamických parametroch. Pre obe modely bude v ponuke 5-stupňová manuálna prevodovka a systém štart-stop.
Citroen udáva zhodne pre modely C3 a DS3 zrýchlenie z nuly na stovku za 12,3 s a maximálnu rýchlosť 172 km/h. Hodnota kombinovanej spotreby paliva má dosahovať úroveň 4,5 l/100 km a emisie CO2 tesne prekročia hranicu sto gramov na jeden kilometer jazdy (102 g/km).
Automobilka pripravuje aj preplňovanú verziu malého trojvalca, ktorá ponesie označenie 1,2 THP. Tá sa na trhu objaví zrejme až o dva roky.
Predaj modelov Citroen C3 a DS3 s motorom 1,2 VTi sa začne v jeseni tohto roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.