Francúzska automobilka začne ponúkať vo svojich modeloch C3 a DS3 nový koncernový benzínový trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 60 kW/80 k.
Nový benzínový motor 1,2 VTi od koncernu PSA Peugeot Citroen sa v premiére predstavil v novom Peugeote 208. Francúzi však majú v pláne jeho všestranné uplatnenie a chcú ho ponúkať vo viacerých modeloch. Na jeseň sa trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 60 kW/80 k (118 Nm) začne montovať do Citroenu C3 a DS3.
Éra trojvalcových motorov a downsizingu zasiahne aj štýlový Citroen DS3. V ňom si trojvalec 1,2 VTi nájde uplatnenie ako základná motorizácia, ktorá by mala plne postačovať pre potreby presunu hlavne v mestskej premávke. Motor 1,2 VTi nahradí v Citroene C3 štvorvalec s objemom 1,4 litra (55 kW/75 k), ktorého prekonáva vo viacerých dynamických parametroch. Pre obe modely bude v ponuke 5-stupňová manuálna prevodovka a systém štart-stop.
Citroen udáva zhodne pre modely C3 a DS3 zrýchlenie z nuly na stovku za 12,3 s a maximálnu rýchlosť 172 km/h. Hodnota kombinovanej spotreby paliva má dosahovať úroveň 4,5 l/100 km a emisie CO2 tesne prekročia hranicu sto gramov na jeden kilometer jazdy (102 g/km).
Automobilka pripravuje aj preplňovanú verziu malého trojvalca, ktorá ponesie označenie 1,2 THP. Tá sa na trhu objaví zrejme až o dva roky.
Predaj modelov Citroen C3 a DS3 s motorom 1,2 VTi sa začne v jeseni tohto roka.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?