Americký CHrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov s naftovými motormi pod značkou EcoDiesel 3,0 l.
Koncern Chrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov, ktoré však nepoháňa pre Ameriku obľúbenejší benzínový motor, ale turbodiesel. Dokumenty z amerického patentového úradu hovoria o fakte, že Chrysler si v USA zaregistroval značku EcoDiesel. Vďaka nej chce ponúkať svoje modely aj s naftovým motorom pod kapotou.
Značku EcoDiesel s najväčšou pravdepodobnosťou dostane ako prvý model koncernu Jeep Grand Cherokee. Ten bude vybavený naftovým šesťvalcom 3,0 V6 CRD s maximálnym výkonom 177 kW/241 k z dielne VM Motori, na ktorého vývoji sa podieľal aj Fiat, väčšinový vlastník Chrysleru.
Druhým modelom, ktorý dostane označenie EcoDiesel 3,0, sa zrejme stane Chrysler 300, u nás predávaný ako Lancia Thema. Model bude v ponuke aj v slabšom výkonovom prevedení so silou 140 kW/190 k.
Thema aj Grand CHerokee sú zatiaľ k dispozícii s 5-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorej história siaha do čias partnerstva Chrysleru s Mercedesom. Čoskoro ho však nahradí novinka, 8-stupňový automad od spoločnosti ZF má okrem lepších dynamických parametrov priniesť aj lepšiu hodnotu kombinovanej spotreby paliva.
Naftový motor 3,0 V6 CRD s označením EcoDiesel bude v amerických modeloch v ponuke už od budúceho roka.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.