Americký CHrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov s naftovými motormi pod značkou EcoDiesel 3,0 l.
Koncern Chrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov, ktoré však nepoháňa pre Ameriku obľúbenejší benzínový motor, ale turbodiesel. Dokumenty z amerického patentového úradu hovoria o fakte, že Chrysler si v USA zaregistroval značku EcoDiesel. Vďaka nej chce ponúkať svoje modely aj s naftovým motorom pod kapotou.
Značku EcoDiesel s najväčšou pravdepodobnosťou dostane ako prvý model koncernu Jeep Grand Cherokee. Ten bude vybavený naftovým šesťvalcom 3,0 V6 CRD s maximálnym výkonom 177 kW/241 k z dielne VM Motori, na ktorého vývoji sa podieľal aj Fiat, väčšinový vlastník Chrysleru.
Druhým modelom, ktorý dostane označenie EcoDiesel 3,0, sa zrejme stane Chrysler 300, u nás predávaný ako Lancia Thema. Model bude v ponuke aj v slabšom výkonovom prevedení so silou 140 kW/190 k.
Thema aj Grand CHerokee sú zatiaľ k dispozícii s 5-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorej história siaha do čias partnerstva Chrysleru s Mercedesom. Čoskoro ho však nahradí novinka, 8-stupňový automad od spoločnosti ZF má okrem lepších dynamických parametrov priniesť aj lepšiu hodnotu kombinovanej spotreby paliva.
Naftový motor 3,0 V6 CRD s označením EcoDiesel bude v amerických modeloch v ponuke už od budúceho roka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?