Americký CHrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov s naftovými motormi pod značkou EcoDiesel 3,0 l.
Koncern Chrysler plánuje v USA spustiť predaje svojich modelov, ktoré však nepoháňa pre Ameriku obľúbenejší benzínový motor, ale turbodiesel. Dokumenty z amerického patentového úradu hovoria o fakte, že Chrysler si v USA zaregistroval značku EcoDiesel. Vďaka nej chce ponúkať svoje modely aj s naftovým motorom pod kapotou.
Značku EcoDiesel s najväčšou pravdepodobnosťou dostane ako prvý model koncernu Jeep Grand Cherokee. Ten bude vybavený naftovým šesťvalcom 3,0 V6 CRD s maximálnym výkonom 177 kW/241 k z dielne VM Motori, na ktorého vývoji sa podieľal aj Fiat, väčšinový vlastník Chrysleru.
Druhým modelom, ktorý dostane označenie EcoDiesel 3,0, sa zrejme stane Chrysler 300, u nás predávaný ako Lancia Thema. Model bude v ponuke aj v slabšom výkonovom prevedení so silou 140 kW/190 k.
Thema aj Grand CHerokee sú zatiaľ k dispozícii s 5-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorej história siaha do čias partnerstva Chrysleru s Mercedesom. Čoskoro ho však nahradí novinka, 8-stupňový automad od spoločnosti ZF má okrem lepších dynamických parametrov priniesť aj lepšiu hodnotu kombinovanej spotreby paliva.
Naftový motor 3,0 V6 CRD s označením EcoDiesel bude v amerických modeloch v ponuke už od budúceho roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.