Francúzsky kontroverzný elegán Citroen C6 sa chystá na automobilový odpočinok. Luxusný sedan, ktorý bol pre Citroen vlajkovou loďou od roku 2005 končí po siedmych rokoch svoju púť automobilovými trhmi.
Citroen C6 sa zrodil v časoch, kedy automobilka rada experimentovala s neokázalými tvarmi – či už karosérie, alebo interiéru. Spomeniete si na Citroen C4, ktorý prišiel s volantom s pevným stredom? Model C6 zasa v exteriéri dokázal upútať konkávnym zadným sklom alebo netradičnými svetlometmi vpredu i vzadu.
Technika sedanu už bola konvenčnejšia, dnes je pre luxusný sedan v ponuke naftový motor 3,0 V6 HDi s maximálnym výkonom 177 kW a 6-stupňovým automatom, štandardom je hydropneumatické odpruženie alebo head-up displej.
Slabšie predaje „cé-šestky“ zrejme vzbudia neskorší záujem u zberateľov, od roku 2005 totiž bolo vyrobených len približne 20 000 exemplárov. Pre úplnosť dodávame, že aktuálna vlajková loď Citroenu zrejme neostane dlho bez nástupcu. Citroen má v talóne sľubné koncepty Numéro 9 alebo Metropolis, ktoré sú predobrazom luxusne ladeného modelu DS9. Nechajme sa prekvapiť.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?