Francúzsky kontroverzný elegán Citroen C6 sa chystá na automobilový odpočinok. Luxusný sedan, ktorý bol pre Citroen vlajkovou loďou od roku 2005 končí po siedmych rokoch svoju púť automobilovými trhmi.
Citroen C6 sa zrodil v časoch, kedy automobilka rada experimentovala s neokázalými tvarmi – či už karosérie, alebo interiéru. Spomeniete si na Citroen C4, ktorý prišiel s volantom s pevným stredom? Model C6 zasa v exteriéri dokázal upútať konkávnym zadným sklom alebo netradičnými svetlometmi vpredu i vzadu.
Technika sedanu už bola konvenčnejšia, dnes je pre luxusný sedan v ponuke naftový motor 3,0 V6 HDi s maximálnym výkonom 177 kW a 6-stupňovým automatom, štandardom je hydropneumatické odpruženie alebo head-up displej.
Slabšie predaje „cé-šestky“ zrejme vzbudia neskorší záujem u zberateľov, od roku 2005 totiž bolo vyrobených len približne 20 000 exemplárov. Pre úplnosť dodávame, že aktuálna vlajková loď Citroenu zrejme neostane dlho bez nástupcu. Citroen má v talóne sľubné koncepty Numéro 9 alebo Metropolis, ktoré sú predobrazom luxusne ladeného modelu DS9. Nechajme sa prekvapiť.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?