Dokonalé retro! Štýlový mestský Fiat 500, ktorý boduje svojim dizajnom dostáva pod kapotu atmosférický dvojvalec s objemom 0,9 litra.
Taliansky Fiat 500 sa teší mimoriadnej obľube. Konštruktéri spolu s dizajnérmi sa trafili do čierneho, keď pred pár rokmi vytvorili štýlový miniautomobil s nádychom retra, ktorý nadväzuje na slávneho predchodcu s rovnakým názvom, ktorý sa predával pred desaťročiami.
Modelový rok 2013 znamená pre štýlové retro Fiat 500 ďalšie zmeny, vďaka ktorým si ho iste obľúbi mnoho ďalších priaznivcov. Vedľa novej palety pastelových lakov znamená nový modelový rok aj príchod novinky – atmosférického dvojvalca 0,9 TwinAir 65. Novinka postráda preplňovanie turbodúchadlom, to však v mestskom prostredí nebude vadiť a pozitívom je priemerná spotreba len 3,8 l/100 km.
Dvojvalec 0,9 TwinAir 65 ponúka maximálny výkon 48 kW/65 k, v aktuálnej palete motorizácií by mal nahradiť štvorvalec 1,2 8V s výkonom 50 kW/68 k. Zrýchlenie z nuly na stovku potrvá 15,5 s a dvojvalec dokáže 500-vku rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 155 km/h. Retro dizajn tak čoskoro doplní aj retro motor, ktorý bude ponúkať podobný zvuk a dynamické parametre, ako rovnomenný predchodca v šesťdesiatich rokoch minulého storočia.
Pokiaľ ide o životnosť motora, tú preverí až prax. Fiat si však zaslúži obdiv za to, akou cestou vedie model 500. No povedzte, poznáte podobný retro model od iného automobilového výrobcu súčasnosti?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.