Fiat 500 dostal atmosférický dvojvalec

Braňo Porubčan, 7. července 2012, 11:22 Google+

Dokonalé retro! Štýlový mestský Fiat 500, ktorý boduje svojim dizajnom dostáva pod kapotu atmosférický dvojvalec s objemom 0,9 litra.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
fiat 500

fiat 500 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Taliansky Fiat 500 sa teší mimoriadnej obľube. Konštruktéri spolu s dizajnérmi sa trafili do čierneho, keď pred pár rokmi vytvorili štýlový miniautomobil s nádychom retra, ktorý nadväzuje na slávneho predchodcu s rovnakým názvom, ktorý sa predával pred desaťročiami.

Modelový rok 2013 znamená pre štýlové retro Fiat 500 ďalšie zmeny, vďaka ktorým si ho iste obľúbi mnoho ďalších priaznivcov. Vedľa novej palety pastelových lakov znamená nový modelový rok aj príchod novinky – atmosférického dvojvalca 0,9 TwinAir 65. Novinka postráda preplňovanie turbodúchadlom, to však v mestskom prostredí nebude vadiť a pozitívom je priemerná spotreba len 3,8 l/100 km.

Dvojvalec 0,9 TwinAir 65 ponúka maximálny výkon 48 kW/65 k, v aktuálnej palete motorizácií by mal nahradiť štvorvalec 1,2 8V s výkonom 50 kW/68 k. Zrýchlenie z nuly na stovku potrvá 15,5 s a dvojvalec dokáže 500-vku rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 155 km/h. Retro dizajn tak čoskoro doplní aj retro motor, ktorý bude ponúkať podobný zvuk a dynamické parametre, ako rovnomenný predchodca v šesťdesiatich rokoch minulého storočia.

Pokiaľ ide o životnosť motora, tú preverí až prax. Fiat si však zaslúži obdiv za to, akou cestou vedie model 500. No povedzte, poznáte podobný retro model od iného automobilového výrobcu súčasnosti?

Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 dostal atmosférický dvojvalec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

volkswagen golf

VW Golf VI sa pomaly lúči, DSG už len v najsilnejších verziách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud