Fiat 500 dostal atmosférický dvojvalec

Braňo Porubčan, 7. července 2012, 11:22 Google+

Dokonalé retro! Štýlový mestský Fiat 500, ktorý boduje svojim dizajnom dostáva pod kapotu atmosférický dvojvalec s objemom 0,9 litra.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
fiat 500

fiat 500 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Taliansky Fiat 500 sa teší mimoriadnej obľube. Konštruktéri spolu s dizajnérmi sa trafili do čierneho, keď pred pár rokmi vytvorili štýlový miniautomobil s nádychom retra, ktorý nadväzuje na slávneho predchodcu s rovnakým názvom, ktorý sa predával pred desaťročiami.

Modelový rok 2013 znamená pre štýlové retro Fiat 500 ďalšie zmeny, vďaka ktorým si ho iste obľúbi mnoho ďalších priaznivcov. Vedľa novej palety pastelových lakov znamená nový modelový rok aj príchod novinky – atmosférického dvojvalca 0,9 TwinAir 65. Novinka postráda preplňovanie turbodúchadlom, to však v mestskom prostredí nebude vadiť a pozitívom je priemerná spotreba len 3,8 l/100 km.

Dvojvalec 0,9 TwinAir 65 ponúka maximálny výkon 48 kW/65 k, v aktuálnej palete motorizácií by mal nahradiť štvorvalec 1,2 8V s výkonom 50 kW/68 k. Zrýchlenie z nuly na stovku potrvá 15,5 s a dvojvalec dokáže 500-vku rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 155 km/h. Retro dizajn tak čoskoro doplní aj retro motor, ktorý bude ponúkať podobný zvuk a dynamické parametre, ako rovnomenný predchodca v šesťdesiatich rokoch minulého storočia.

Pokiaľ ide o životnosť motora, tú preverí až prax. Fiat si však zaslúži obdiv za to, akou cestou vedie model 500. No povedzte, poznáte podobný retro model od iného automobilového výrobcu súčasnosti?

Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 dostal atmosférický dvojvalec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

volkswagen golf

VW Golf VI sa pomaly lúči, DSG už len v najsilnejších verziách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud