Na novinárskej prezentácii modelu Fiat 500L automobilka novinárom nakrátko ukázala malé SUV 500X, ktoré nahradí model Sedici.
Taliansky Fiat má s derivátmi legendárnej 500-vky nemalé plány. Po tom, čo sa po predstavení novodobého Fiatu 500 zozbierali na novinku pozitívne ohlasy, sa Fiat rozhodol predstaviť plnohodnotný 5-miestny automobil s označením 500L, v pláne je aj jeho 7-miestny variant s označením 500XL.
To však ani zďaleka nie je všetko. Pri príležitosti nedávnej novinárskej premiéry modelu 500L v Turíne vedenie automobilky nachvíľu odhalilo chystanú novinku so zvýšeným podvozkom a pohonom 4x4, ktorá ponesie označenie Fiat 500X. Novinka, ktorá príde na trh zrejme v budúcom roku, v ponuke nahradí súčasný model Sedici.
Tvary nového terénneho Fiatu zachytil duchaprítomný redaktor portálu autoblog.it, vďaka nemu sa fotografie a nakrútené video objavilo na internete. Pripomíname, že technika modelu 500X bude vychádzať z Fiatu 500L, jeho približná dĺžka bude 4,2 metra.
Fiat 500X, ktorý bol odhalený v predpremiére, dostane aj koncernového súrodenca od automobilky Jeep. Ten ponesie rovnakú techniku, bude však na nej uplatnený typický dizajnový jazyk automobilky Jeep.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.