Na novinárskej prezentácii modelu Fiat 500L automobilka novinárom nakrátko ukázala malé SUV 500X, ktoré nahradí model Sedici.
Taliansky Fiat má s derivátmi legendárnej 500-vky nemalé plány. Po tom, čo sa po predstavení novodobého Fiatu 500 zozbierali na novinku pozitívne ohlasy, sa Fiat rozhodol predstaviť plnohodnotný 5-miestny automobil s označením 500L, v pláne je aj jeho 7-miestny variant s označením 500XL.
To však ani zďaleka nie je všetko. Pri príležitosti nedávnej novinárskej premiéry modelu 500L v Turíne vedenie automobilky nachvíľu odhalilo chystanú novinku so zvýšeným podvozkom a pohonom 4x4, ktorá ponesie označenie Fiat 500X. Novinka, ktorá príde na trh zrejme v budúcom roku, v ponuke nahradí súčasný model Sedici.
Tvary nového terénneho Fiatu zachytil duchaprítomný redaktor portálu autoblog.it, vďaka nemu sa fotografie a nakrútené video objavilo na internete. Pripomíname, že technika modelu 500X bude vychádzať z Fiatu 500L, jeho približná dĺžka bude 4,2 metra.
Fiat 500X, ktorý bol odhalený v predpremiére, dostane aj koncernového súrodenca od automobilky Jeep. Ten ponesie rovnakú techniku, bude však na nej uplatnený typický dizajnový jazyk automobilky Jeep.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?