Chevrolet predstavil novínku v triede kompaktných MPV, ktorej dal názov Spin. V ponuke bude predovšetkým na brazílskom a juhoamerickom automobilovom trhu.
Automobilka Chevrolet predstavila konkurenta rumunskej Dacie Lodgy, ktorý nesie názov Chevrolet Spin. Ide o malé MPV, ktoré bude chcieť zabojovať hlavne férovou cenovou ponukou na trhu. Model Spin sa však do Európy nedostane, jeho predaj bude spustený len na juhoamerickom a brazílskom automobilovom trhu.
Nový Spin využíva podvozkovú platformu sedanu Cobalt, s ktorým zdieľa rázvor náprav dlhý 2620 mm. Keďže nové MPV od Chevroletu priamo vychádza zo sedanu Cobalt, množstvo detailov v exteriéri je mu podobných a interiér je s Cobaltom až na zopár detailov totožný so sedanom. K dispozícii bude 5- a 7-miestne prevedenie interiéru, v závislosti od toho bude batožinový priestor disponovať objemom 710 alebo 162 litrov.
O pohon Chevroletu Spin sa bude starať atmosférický štvorvalec s objemom 1,8 litra a maximálnym výkonom 79 kW/108 k (161 Nm), v prevedení na spaľovanie etanolu sa výkon zvýši o 2 kW. Motor bude kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ako sme už spomínali v úvode článku, Chevrolet Spin sa bude predávať na brazílskom a juhoamerickom trhu, jeho predaj v Európe nie je plánovaný.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?