Chevrolet predstavil novínku v triede kompaktných MPV, ktorej dal názov Spin. V ponuke bude predovšetkým na brazílskom a juhoamerickom automobilovom trhu.
Automobilka Chevrolet predstavila konkurenta rumunskej Dacie Lodgy, ktorý nesie názov Chevrolet Spin. Ide o malé MPV, ktoré bude chcieť zabojovať hlavne férovou cenovou ponukou na trhu. Model Spin sa však do Európy nedostane, jeho predaj bude spustený len na juhoamerickom a brazílskom automobilovom trhu.
Nový Spin využíva podvozkovú platformu sedanu Cobalt, s ktorým zdieľa rázvor náprav dlhý 2620 mm. Keďže nové MPV od Chevroletu priamo vychádza zo sedanu Cobalt, množstvo detailov v exteriéri je mu podobných a interiér je s Cobaltom až na zopár detailov totožný so sedanom. K dispozícii bude 5- a 7-miestne prevedenie interiéru, v závislosti od toho bude batožinový priestor disponovať objemom 710 alebo 162 litrov.
O pohon Chevroletu Spin sa bude starať atmosférický štvorvalec s objemom 1,8 litra a maximálnym výkonom 79 kW/108 k (161 Nm), v prevedení na spaľovanie etanolu sa výkon zvýši o 2 kW. Motor bude kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ako sme už spomínali v úvode článku, Chevrolet Spin sa bude predávať na brazílskom a juhoamerickom trhu, jeho predaj v Európe nie je plánovaný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.