V Španielsku sa aktuálne zrodil nový roadster. Ak však lovíte v pamäti a rozmýšľate, či sa k takému to činu odvážila automobilka Seat, mýlite sa. Otcom novinky je malosériový výrobca, nový športový roadster sa volá Tauro V8 Spider.
Dizajn španielskeho športiaka V8 Spider je celkom vydarený, a to hlavne pri pohľade z profilu a v zadnej časti, ktorá má ladné línie a okrúhle koncové svetlá, ktoré pripomínajú niektoré modely od Ferrari alebo Alfu Romeo MiTo.
Karoséria má dvojicu ochranných oblúkov a otvorenú strechu, darcom podvozkových komponentov a platformy sa stal Pontiac Solstice, ktorý je sesterským modelom Oplu GT, ktorý sa predával aj u nás.
To najlepšie ešte len príde – španielsky Tauro V8 Spider bude mať pod kapotou mamutí motor 6,2 V8 z legendárneho Chevroletu Corvette, ktorý má vďaka úpravám maximálny výkon 480 konských síl a krútiaci moment 644 Nm. Výrobca plánuje aj verzie s vyššími výkonmi – 530 k (663 Nm) a 650 koňovú verziu.
Ako sa na správny športový roadster patrí, Tauro má poháňanú zadnú nápravu pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky a diferenciálu so zvýšenou svornosťou. Rozloženie hmotnosti je takmer ideálne – 48:52, vyššia hodnota pripadá na zadnú nápravu. Celý automobil váži približne 1200 kg, čo je sympatická hodnota.
Uvidíme, ako sa španielsky roadster ujme, musíme však dodať, že výrobca neplánuje jeho veľkosériovú výrobu. Plány hovoria o počte 30 kusov, cena by sa mala pohybovať niekde okolo 100 tisíc eur.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?