V Španielsku sa aktuálne zrodil nový roadster. Ak však lovíte v pamäti a rozmýšľate, či sa k takému to činu odvážila automobilka Seat, mýlite sa. Otcom novinky je malosériový výrobca, nový športový roadster sa volá Tauro V8 Spider.
Dizajn španielskeho športiaka V8 Spider je celkom vydarený, a to hlavne pri pohľade z profilu a v zadnej časti, ktorá má ladné línie a okrúhle koncové svetlá, ktoré pripomínajú niektoré modely od Ferrari alebo Alfu Romeo MiTo.
Karoséria má dvojicu ochranných oblúkov a otvorenú strechu, darcom podvozkových komponentov a platformy sa stal Pontiac Solstice, ktorý je sesterským modelom Oplu GT, ktorý sa predával aj u nás.
To najlepšie ešte len príde – španielsky Tauro V8 Spider bude mať pod kapotou mamutí motor 6,2 V8 z legendárneho Chevroletu Corvette, ktorý má vďaka úpravám maximálny výkon 480 konských síl a krútiaci moment 644 Nm. Výrobca plánuje aj verzie s vyššími výkonmi – 530 k (663 Nm) a 650 koňovú verziu.
Ako sa na správny športový roadster patrí, Tauro má poháňanú zadnú nápravu pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky a diferenciálu so zvýšenou svornosťou. Rozloženie hmotnosti je takmer ideálne – 48:52, vyššia hodnota pripadá na zadnú nápravu. Celý automobil váži približne 1200 kg, čo je sympatická hodnota.
Uvidíme, ako sa španielsky roadster ujme, musíme však dodať, že výrobca neplánuje jeho veľkosériovú výrobu. Plány hovoria o počte 30 kusov, cena by sa mala pohybovať niekde okolo 100 tisíc eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.