Opel Astra dostal prednedávnom decentný facelift, ktorý sa dotkol všetkých karosárskych verzií. Verziu GTC obohatí nový motor 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 195 koní.
Trojdverový Opel Astra s označením GTC po facelifte obohatí verzia s novým naftovým motorom 2,0 BiTurbo CDTi, ktorá ponúkne maximálny výkon 143 kW/195 k. Z Astry GTC BiTurbo sa tak stáva najsilnejšia motorizácia pre túto verziu, samozrejme, ak vynecháme športové prevedenie OPC.
Opel Astra GTC BiTurbo bude poháňaný novinka z dielne automobilky Opel, ktorá mala svoju premiéru v Insignii. Pri príležitosti faceliftu modelového radu Astra sa táto motorizácia dostala aj sem, ponúka rovnaký výkon ako v Insignii – 143 kW/195 k a krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2500 ot./min.), pritom celých 350 Nm bude k dispozícii už od 1500 ot./min. Systém BiTurbo pracuje s dvomi turbodúchadlami rozličných veľkostí, malé turbo pomáha motoru v nízkych otáčkach, postupne sa pripojí aj väčšie, ktoré preberá iniciatívu od stredných otáčok vyššie.
Trojdverová Astra GTC BiTurbo zrýchli z nuly na stovku za 7,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 223 km/h. Táto verzia v sériovej výbave dostane 18-palcové zliatinové disky, športový podvozok znížený o 6 mm alebo efektný bodykit so športovo upraveným interiérom.
Je však pravdou, že verzia GTC BiTurbo sa zatiaľ predstavila len pod značkou Vauxhall (britská odnož automobilky Opel), ale ako to býva zvykom, verzia od Opla sa predstaví tesne po britskej premiére.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?