Opel Astra dostal prednedávnom decentný facelift, ktorý sa dotkol všetkých karosárskych verzií. Verziu GTC obohatí nový motor 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 195 koní.
Trojdverový Opel Astra s označením GTC po facelifte obohatí verzia s novým naftovým motorom 2,0 BiTurbo CDTi, ktorá ponúkne maximálny výkon 143 kW/195 k. Z Astry GTC BiTurbo sa tak stáva najsilnejšia motorizácia pre túto verziu, samozrejme, ak vynecháme športové prevedenie OPC.
Opel Astra GTC BiTurbo bude poháňaný novinka z dielne automobilky Opel, ktorá mala svoju premiéru v Insignii. Pri príležitosti faceliftu modelového radu Astra sa táto motorizácia dostala aj sem, ponúka rovnaký výkon ako v Insignii – 143 kW/195 k a krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2500 ot./min.), pritom celých 350 Nm bude k dispozícii už od 1500 ot./min. Systém BiTurbo pracuje s dvomi turbodúchadlami rozličných veľkostí, malé turbo pomáha motoru v nízkych otáčkach, postupne sa pripojí aj väčšie, ktoré preberá iniciatívu od stredných otáčok vyššie.
Trojdverová Astra GTC BiTurbo zrýchli z nuly na stovku za 7,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 223 km/h. Táto verzia v sériovej výbave dostane 18-palcové zliatinové disky, športový podvozok znížený o 6 mm alebo efektný bodykit so športovo upraveným interiérom.
Je však pravdou, že verzia GTC BiTurbo sa zatiaľ predstavila len pod značkou Vauxhall (britská odnož automobilky Opel), ale ako to býva zvykom, verzia od Opla sa predstaví tesne po britskej premiére.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?