Opel Astra dostal prednedávnom decentný facelift, ktorý sa dotkol všetkých karosárskych verzií. Verziu GTC obohatí nový motor 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 195 koní.
Trojdverový Opel Astra s označením GTC po facelifte obohatí verzia s novým naftovým motorom 2,0 BiTurbo CDTi, ktorá ponúkne maximálny výkon 143 kW/195 k. Z Astry GTC BiTurbo sa tak stáva najsilnejšia motorizácia pre túto verziu, samozrejme, ak vynecháme športové prevedenie OPC.
Opel Astra GTC BiTurbo bude poháňaný novinka z dielne automobilky Opel, ktorá mala svoju premiéru v Insignii. Pri príležitosti faceliftu modelového radu Astra sa táto motorizácia dostala aj sem, ponúka rovnaký výkon ako v Insignii – 143 kW/195 k a krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2500 ot./min.), pritom celých 350 Nm bude k dispozícii už od 1500 ot./min. Systém BiTurbo pracuje s dvomi turbodúchadlami rozličných veľkostí, malé turbo pomáha motoru v nízkych otáčkach, postupne sa pripojí aj väčšie, ktoré preberá iniciatívu od stredných otáčok vyššie.
Trojdverová Astra GTC BiTurbo zrýchli z nuly na stovku za 7,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 223 km/h. Táto verzia v sériovej výbave dostane 18-palcové zliatinové disky, športový podvozok znížený o 6 mm alebo efektný bodykit so športovo upraveným interiérom.
Je však pravdou, že verzia GTC BiTurbo sa zatiaľ predstavila len pod značkou Vauxhall (britská odnož automobilky Opel), ale ako to býva zvykom, verzia od Opla sa predstaví tesne po britskej premiére.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?