Opel Astra dostal prednedávnom decentný facelift, ktorý sa dotkol všetkých karosárskych verzií. Verziu GTC obohatí nový motor 2,0 BiTurbo CDTi s maximálnym výkonom 195 koní.
Trojdverový Opel Astra s označením GTC po facelifte obohatí verzia s novým naftovým motorom 2,0 BiTurbo CDTi, ktorá ponúkne maximálny výkon 143 kW/195 k. Z Astry GTC BiTurbo sa tak stáva najsilnejšia motorizácia pre túto verziu, samozrejme, ak vynecháme športové prevedenie OPC.
Opel Astra GTC BiTurbo bude poháňaný novinka z dielne automobilky Opel, ktorá mala svoju premiéru v Insignii. Pri príležitosti faceliftu modelového radu Astra sa táto motorizácia dostala aj sem, ponúka rovnaký výkon ako v Insignii – 143 kW/195 k a krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2500 ot./min.), pritom celých 350 Nm bude k dispozícii už od 1500 ot./min. Systém BiTurbo pracuje s dvomi turbodúchadlami rozličných veľkostí, malé turbo pomáha motoru v nízkych otáčkach, postupne sa pripojí aj väčšie, ktoré preberá iniciatívu od stredných otáčok vyššie.
Trojdverová Astra GTC BiTurbo zrýchli z nuly na stovku za 7,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 223 km/h. Táto verzia v sériovej výbave dostane 18-palcové zliatinové disky, športový podvozok znížený o 6 mm alebo efektný bodykit so športovo upraveným interiérom.
Je však pravdou, že verzia GTC BiTurbo sa zatiaľ predstavila len pod značkou Vauxhall (britská odnož automobilky Opel), ale ako to býva zvykom, verzia od Opla sa predstaví tesne po britskej premiére.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.