S kompaktnými sedanmi sa v poslednom období akosi roztrhlo vrece. Pred krátkym časom sme vám priniesli informácie o novej Astre Sedan, Honde Civic Sedan alebo faceliftovanom Chevrolete Cruze, na trhu sa čoskoro objaví ďalší hráč – Citroen C4 L.
Tento kompaktný sedan je odvodený od klasického 5-dverového hatchbacku C4, bude sa však predávať výhradne na čínskom (koncom roka 2012) a ruskom trhu (v roku 2013).
Označenie L by mohlo avizovať predĺžený rázvor náprav, v tomto prípade však jednoducho symbolizuje karosériu sedan. Citroen C4 L svojim dizajnom nadväzuje na aktuálny dizajnový smer francúzskej značky, na to, že je to sedan odvodený od hatchbacku, ponúka veľmi ladné krivky karosérie. Zadnej časti, ktorá býva pre dizajnérov u kompaktných sedanov pomerne ťažkým orieškom, vyzerá v tomto prípade veľmi vydarene. Ak si matne spomínate na predchádzajúcu generáciu Citroenu C4 Sedan, pohľad na jeho nástupcu doslova vyráža dych.
Výbava nového sedanu je poňatá vo veľkom štýle, k dispozícii bude bohatá výbava, v ktorej nebude chýbať bezkľúčové štartovanie a prístup do vozidla, automatická dvojzónová klimatizácia s ionizátorom vzduchu, navigačný systém s dotykovou obrazovkou a výstupom parkovacej kamery.
Citroen C4 L bude poháňaný prostredníctvom benzínového štvorvalca 1,6 VTi naladeného na maximálny výkon 99 kW/135 k, v ponuke bude aj preplňovaný motor 1,6 THP s výkonmi 114 kW/155 k a 129 kW/175 k. Motory budú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.