Automobilka Jeep specializující se na off-roadová vozidla připravila pro Evropu trojici speciální edicí svých oblíbených vozů.
Začněme třeba hned od toho nejtvrdšího. Tím je Jeep Wrangler Mountain, který je určen do opravdového terénu. Díky krátkému rozvoru, vynikajícím nájezdovým úhlům a tradičnímu systému pohonu všech kol s redukcí si poradí s ledasčím. Pod kapotou můžeme najít dva motory, dieselovou 2,8 o výkonu 200 koní a benzínový agregát o objemu 3,6 litru s výkonem 285 koní.
Speciální edice dostala navíc velmi líbivý vzhled, který stojí na sedmnáctipalcových, šedivých ráfcích. Ze šedivého kovu je zhotovena také přední maska chladiče. Efekt podtrhují matně černé části karoserie, které kontrastují s jedovatě zelenou barvou. Celkem je v nabídce pětice laků.
O něco civilnější Jeep Grand Cherokee přichází ve verzi S Limited. Ta představuje z hlediska výbavy vrchol nabídky a přináší prakticky vše, co umí této terénní vůz nabídnout. Nechybí tak 7 airbagů, aktivní protinárazový systém či vzduchové odpružení. Vše je podtrženo efektním designovým paketem, který, podobně jako u Wrangleru, pracuje s efektní černou barvou.
I zde jsou v nabídce dva motory, vždy jde o dieselový šestiválec 3,0, který lze objednat s výkonem 190 nebo 240 koní.
Nejcivilnější Jeep Compass Black Edition už podle jména nepřekvapí použitím černých prvků na karoserii, podobně jako u předchozích modelů. I Compass je v této verzi dodáván s velmi širokou výbavou, která zahrnuje například multimediální systém Uconnect. Pod kapotou najdeme standardně 2,2litrový turbodiesel s výkonem 163 koní, který se v této edici dodává výhradně s pohonem všech kol.
Všechny speciální edice budou v Evropě v prodeji v průběhu léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.