Automobilka Smart začína na nemeckom trhu s predajom dvojmiestneho elektromobilu Fortwo, ktorého výroba prebieha vo Francúzsku.
Elektrický Smart Fortwo sa chystá vyraziť do ulíc. Jeho výroba bude prebiehať vo Francúzsku, predaj sa začína na nemeckom trhu, kde si zaň pýtajú 18 910 € (bez akumulátorov). V tom prípade si majitelia budú musieť za prenájom akumulátorov každý mesiac priplatiť 65 €. Verzia s akumulátormi, na ktoré výrobca poskytuje 5-ročnú záruku, sa bude predávať za 23 680 €.
Automobilka neočakáva, že elektrický Smart Fortwo sa stane veľkým predajným trhákom, na to je príliš drahý. Preto ponúka spomínanú dvojicu možností financovania. Elektrický Smart bude poháňaný elektromotor s maximálnym výkonom 55 kW/75 k, jeho maximálny dojazd bude 145 kilometrov, čo postačuje na bežné mestské presuny, na ktoré je dvojmiestny elektromobil určený.
Elektrický Smart Fortwo dosiahne zrýchlenie 0-60 km/h za necelých 5 sekúnd, v meste sa pri akcelerácií určite nestratí. Elektromotor bude napájaný sústavou akumulátorov, ktoré majú kapacitu 17,6 kWh.
Ako sme už spomínali, elektromobil od Smartu sa začína predávať v Nemecku, výrobca ho neskôr plánuje umiestniť na viac ako 30 svetových trhov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.