Automobilka Smart začína na nemeckom trhu s predajom dvojmiestneho elektromobilu Fortwo, ktorého výroba prebieha vo Francúzsku.
Elektrický Smart Fortwo sa chystá vyraziť do ulíc. Jeho výroba bude prebiehať vo Francúzsku, predaj sa začína na nemeckom trhu, kde si zaň pýtajú 18 910 € (bez akumulátorov). V tom prípade si majitelia budú musieť za prenájom akumulátorov každý mesiac priplatiť 65 €. Verzia s akumulátormi, na ktoré výrobca poskytuje 5-ročnú záruku, sa bude predávať za 23 680 €.
Automobilka neočakáva, že elektrický Smart Fortwo sa stane veľkým predajným trhákom, na to je príliš drahý. Preto ponúka spomínanú dvojicu možností financovania. Elektrický Smart bude poháňaný elektromotor s maximálnym výkonom 55 kW/75 k, jeho maximálny dojazd bude 145 kilometrov, čo postačuje na bežné mestské presuny, na ktoré je dvojmiestny elektromobil určený.
Elektrický Smart Fortwo dosiahne zrýchlenie 0-60 km/h za necelých 5 sekúnd, v meste sa pri akcelerácií určite nestratí. Elektromotor bude napájaný sústavou akumulátorov, ktoré majú kapacitu 17,6 kWh.
Ako sme už spomínali, elektromobil od Smartu sa začína predávať v Nemecku, výrobca ho neskôr plánuje umiestniť na viac ako 30 svetových trhov.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?