Automobilka Smart začína na nemeckom trhu s predajom dvojmiestneho elektromobilu Fortwo, ktorého výroba prebieha vo Francúzsku.
Elektrický Smart Fortwo sa chystá vyraziť do ulíc. Jeho výroba bude prebiehať vo Francúzsku, predaj sa začína na nemeckom trhu, kde si zaň pýtajú 18 910 € (bez akumulátorov). V tom prípade si majitelia budú musieť za prenájom akumulátorov každý mesiac priplatiť 65 €. Verzia s akumulátormi, na ktoré výrobca poskytuje 5-ročnú záruku, sa bude predávať za 23 680 €.
Automobilka neočakáva, že elektrický Smart Fortwo sa stane veľkým predajným trhákom, na to je príliš drahý. Preto ponúka spomínanú dvojicu možností financovania. Elektrický Smart bude poháňaný elektromotor s maximálnym výkonom 55 kW/75 k, jeho maximálny dojazd bude 145 kilometrov, čo postačuje na bežné mestské presuny, na ktoré je dvojmiestny elektromobil určený.
Elektrický Smart Fortwo dosiahne zrýchlenie 0-60 km/h za necelých 5 sekúnd, v meste sa pri akcelerácií určite nestratí. Elektromotor bude napájaný sústavou akumulátorov, ktoré majú kapacitu 17,6 kWh.
Ako sme už spomínali, elektromobil od Smartu sa začína predávať v Nemecku, výrobca ho neskôr plánuje umiestniť na viac ako 30 svetových trhov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?