Kia ukázala druhú skicu novej generácie športovo ladeného 3-dverového hatchabcku pro_cee´d.
Automobilka Kia dnes zverejnila ďalšiu oficiálnu skicu trojdverovej verzie modelu cee´d. Tá sa od 5-dverového hatchbacku bude odlišovať športovejšie tvarovanou karosériou a ponesie samostatný názov pro_cee´d, rovnako ako predchodca.
Na príchod novej generácie modelu pro_cee´d si budeme musieť počkať do začiatku budúceho roka, kedy bude podľa automobilky rodina modelov cee´d konečne kompletná. Podľa zverejnených skíc je zrejmé, že novinka prinesie oproti rodinnému hatchbacku inú konštrukciu karosérie s masívnejšími C-stĺpikmi a celkom nové tvarovanie bočnej a zadnej časti karosérie. Koncové svetlomety budú podobné 5-dverovej verzii, nie je však vylúčené, že dostanú novú grafiku. zaujímavosťou je optické prepojenie bočného presklenia so zadným sklom.
Trojdverová Kia pro_cee´d má tvoriť 25% odbytu modelov cee´d, zyšných 75% si rozdelí kombi cee´d Sporty Wagon a hatchback. Pokiaľ ide o paletu motorizácie, tá by sa zo začiatku predaja mala zhodovať s ponukou 5-dverovej verzie, neskôr by mala byť doplnená o preplňovaný benzínový motor 1,6 T-GDi s výkonom okolo 200 konských síl a upraveným podvozkom. Ďalšie informácie zatiaľ automobilka neposkytla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?