Kia ukázala druhú skicu novej generácie športovo ladeného 3-dverového hatchabcku pro_cee´d.
Automobilka Kia dnes zverejnila ďalšiu oficiálnu skicu trojdverovej verzie modelu cee´d. Tá sa od 5-dverového hatchbacku bude odlišovať športovejšie tvarovanou karosériou a ponesie samostatný názov pro_cee´d, rovnako ako predchodca.
Na príchod novej generácie modelu pro_cee´d si budeme musieť počkať do začiatku budúceho roka, kedy bude podľa automobilky rodina modelov cee´d konečne kompletná. Podľa zverejnených skíc je zrejmé, že novinka prinesie oproti rodinnému hatchbacku inú konštrukciu karosérie s masívnejšími C-stĺpikmi a celkom nové tvarovanie bočnej a zadnej časti karosérie. Koncové svetlomety budú podobné 5-dverovej verzii, nie je však vylúčené, že dostanú novú grafiku. zaujímavosťou je optické prepojenie bočného presklenia so zadným sklom.
Trojdverová Kia pro_cee´d má tvoriť 25% odbytu modelov cee´d, zyšných 75% si rozdelí kombi cee´d Sporty Wagon a hatchback. Pokiaľ ide o paletu motorizácie, tá by sa zo začiatku predaja mala zhodovať s ponukou 5-dverovej verzie, neskôr by mala byť doplnená o preplňovaný benzínový motor 1,6 T-GDi s výkonom okolo 200 konských síl a upraveným podvozkom. Ďalšie informácie zatiaľ automobilka neposkytla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.