Automobilka Renault sa rozhodla implantovať motor 1,5 dCi pod kapotu štýlovej Laguny Coupé. A dôvod? Jednoduchý - flotilové zníženie spotreby paliva...
Francúzsky Renault sa rozhodol pre rozšírenie ponuky motorov pre štýlový Renault Laguna Coupé. Na začiatok si pripomenieme, že pre toto kupé je aktuálne v ponuke benzínový turbomotor 2,0 T (150 kW/205 k), z naftových motorov si môžete vybrať buď 2,0 dCi (131 kW/180 k) alebo 3,0 V6 dCi (177 kW/240 k).
Paleta motorizácie bude na vybraných trhoch rozšírená o základný motor 1,5 dCi s maximálnym výkonom 81 kW/110 k s krútiacim momentom 240 Nm. Laguna Coupé s ním dosiahne zrýchlenie z nuly na stovku za 11,9 s, trhať asfalt teda rozhodne nebude. To, či sa jedná o dôstojnú motorizáciu pre štýlové kupé necháme na posúdenie každého z vás, avšak automobilka Renault má na to celkom rozumné vysvetlenie.
Za všetkým stojí spotreba paliva a produkcia emisií oxidu uhličitého. Automobilka Renault si tak prostredníctvom Laguny Coupé 1,5 dCi s priemernou spotrebou 4,2 l/100 km zníži flotilové emisie. Navyše, niektoré krajiny ako Španielsko, Taliansko, Holandsko, Belgicko alebo Francúzsko ponúkajú daňové zvýhodnenie úsporných modelov s nízkymi emisiami.
Najslabšia Laguna Coupé s motorom 1,5 dCi nebude k dispozícii na českom, ani na slovenskom automobilovom trhu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?