V kórejskom Busane sa na autosalóne predstavil ďalší facelift modelu Ssangyong Rexton.
Kórejský Busan a tamojší autosalón sa stal miestom premiéry faceliftu veľkého SUV od automobilky Ssangyong. Tento facelift modelu Rexton je už tretím v poradí, jeho výroba prebieha už od roku 2001.
Najnovšia verzia modelu Rexton dostala prídavné označenie W (Work of Art – umelecká práca), to, či ide skutočne o umeleckú prácu, najlepšie posúdite sami z priložených fotografií. Faktom však je, že novinka dostala prepracovanú prednú časť karosérie, na ktorej sa vyníma nová maska chladiča, nový nárazník a svetlomety, ktoré dostali moderné denné svetlomety z LED diód. Vzadu sa zmenila len grafika koncových svetlometov, ktoré taktiež využívajú diódy.
Fotografiu interiéru zatiaľ nemáme k dispozícii, výrobca však sľubuje kvalitnejšie spracovanie inovovanej palubnej dosky.
Do zoznamu výbavy pribudli prvky ako kontrola tlaku v pneumatikách, ochrana proti prevráteniu vozidla, varovanie pred kolíziou, bezkľúčový vstup a štartovanie, tempomat, dažďový senzor alebo bluetooth.
Najväčšie zmeny sa odohrali pod prednou kapotou. Pôvodný naftový päťvalec 2,7 XDi je nahradený štvorvalcami 2,0 XDi. Jeho slabšia verzia s jedným turbodúchadlom ponúkne maximálny výkon 116 kW (365 Nm), silnejšia verzia s dvomi turbodúchadlami bude dosahovať výkon 149 kW (500 Nm). Pohonné jednotky budú spolupracovať s 5-stupňovou automatickou prevodovkou z dielne Mercedesu, k dispozícii bude aj pohon 4x4.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.