V kórejskom Busane sa na autosalóne predstavil ďalší facelift modelu Ssangyong Rexton.
Kórejský Busan a tamojší autosalón sa stal miestom premiéry faceliftu veľkého SUV od automobilky Ssangyong. Tento facelift modelu Rexton je už tretím v poradí, jeho výroba prebieha už od roku 2001.
Najnovšia verzia modelu Rexton dostala prídavné označenie W (Work of Art – umelecká práca), to, či ide skutočne o umeleckú prácu, najlepšie posúdite sami z priložených fotografií. Faktom však je, že novinka dostala prepracovanú prednú časť karosérie, na ktorej sa vyníma nová maska chladiča, nový nárazník a svetlomety, ktoré dostali moderné denné svetlomety z LED diód. Vzadu sa zmenila len grafika koncových svetlometov, ktoré taktiež využívajú diódy.
Fotografiu interiéru zatiaľ nemáme k dispozícii, výrobca však sľubuje kvalitnejšie spracovanie inovovanej palubnej dosky.
Do zoznamu výbavy pribudli prvky ako kontrola tlaku v pneumatikách, ochrana proti prevráteniu vozidla, varovanie pred kolíziou, bezkľúčový vstup a štartovanie, tempomat, dažďový senzor alebo bluetooth.
Najväčšie zmeny sa odohrali pod prednou kapotou. Pôvodný naftový päťvalec 2,7 XDi je nahradený štvorvalcami 2,0 XDi. Jeho slabšia verzia s jedným turbodúchadlom ponúkne maximálny výkon 116 kW (365 Nm), silnejšia verzia s dvomi turbodúchadlami bude dosahovať výkon 149 kW (500 Nm). Pohonné jednotky budú spolupracovať s 5-stupňovou automatickou prevodovkou z dielne Mercedesu, k dispozícii bude aj pohon 4x4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.