Kupé verze "Zetkových" modelů automobilky BMW byly vždy designovány výrazným stylem, který mnoho lidí miluje a ještě více lidí zatracuje. Když BMW nahradilo látkovou střechu za kovovou u druhé generace roadsteru Z4, tak se zdálo, že verze kupé se do výroby nedostane. Nyní však automobilka BMW představila studii vozu založeného na modelu Z4, redesignovanou italským modním studiem Zagato.
Studio Zagato použilo na model Z4 Coupe své typické designové prvky jako je střecha s dvěma "hrby" a klasická vysoká záď vozu. Na konceptu je však mnohem více úprav, protože každý díl vozu byl změněn oproti původním modelu Z4. Celý výsledek je vyšperkován mnoha detaily jako je maska vozu, vytvořená z malých písmen "Z". Interiér vozu odpovídá, až na detaily a použité dekory, původnímu modelu Z4.Hlavní designer studia Zagato, Norihiko Harada, o novém voze prohlásil: "BMW Zagato coupe má zvláštní magii. Vůz v sobě kombinuje spontánnost a nekonvenční řešení typické pro Zagato a jejich výsledkem je velice elegantní vůz."Zda je BMW Zagato coupe pouze koncept, nebo ukázka nového modelu automobilka neuvedla. BMW však tvrdí, že se nejedná o statický model, ale o plně funkční vůz, který splňuje veškeré podmínky a nařízení pro silniční provoz. Prototyp už byl podroben náročným testům na závodním okruhu."Zagato vždy připravovalo vozy, které mohou být využívány jak pro každodenní použití, tak pro jízdu na závodní trati. BMW Zagato coupe je dalším příkladem takto použitelného vozu." prohlásil Andrea Zagato. "Je poměrně snadné vytvořit designově zajímavý vůz, ale je podstatně složitější postavit vůz tak, aby splňoval veškeré nutné podmínky silničního provozu. Nutnost postavit vůz tak, aby vyhověl nárazovým testům, značně omezuje designové možnosti. U vozu BMW Zagato coupe se nám však podařilo vytvořit vůz, který je krásný a zároveň plně použitelný pro silniční provoz."Budoucnost modelu BMw Zagato coupe závisí na reakci lidí na představený koncept. Pokud budou reakce kladné, tak se možná dočkáme sériové výroby vozu, byť v limitované edici omezeného počtu kusů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?