Kupé verze "Zetkových" modelů automobilky BMW byly vždy designovány výrazným stylem, který mnoho lidí miluje a ještě více lidí zatracuje. Když BMW nahradilo látkovou střechu za kovovou u druhé generace roadsteru Z4, tak se zdálo, že verze kupé se do výroby nedostane. Nyní však automobilka BMW představila studii vozu založeného na modelu Z4, redesignovanou italským modním studiem Zagato.
Studio Zagato použilo na model Z4 Coupe své typické designové prvky jako je střecha s dvěma "hrby" a klasická vysoká záď vozu. Na konceptu je však mnohem více úprav, protože každý díl vozu byl změněn oproti původním modelu Z4. Celý výsledek je vyšperkován mnoha detaily jako je maska vozu, vytvořená z malých písmen "Z". Interiér vozu odpovídá, až na detaily a použité dekory, původnímu modelu Z4.Hlavní designer studia Zagato, Norihiko Harada, o novém voze prohlásil: "BMW Zagato coupe má zvláštní magii. Vůz v sobě kombinuje spontánnost a nekonvenční řešení typické pro Zagato a jejich výsledkem je velice elegantní vůz."Zda je BMW Zagato coupe pouze koncept, nebo ukázka nového modelu automobilka neuvedla. BMW však tvrdí, že se nejedná o statický model, ale o plně funkční vůz, který splňuje veškeré podmínky a nařízení pro silniční provoz. Prototyp už byl podroben náročným testům na závodním okruhu."Zagato vždy připravovalo vozy, které mohou být využívány jak pro každodenní použití, tak pro jízdu na závodní trati. BMW Zagato coupe je dalším příkladem takto použitelného vozu." prohlásil Andrea Zagato. "Je poměrně snadné vytvořit designově zajímavý vůz, ale je podstatně složitější postavit vůz tak, aby splňoval veškeré nutné podmínky silničního provozu. Nutnost postavit vůz tak, aby vyhověl nárazovým testům, značně omezuje designové možnosti. U vozu BMW Zagato coupe se nám však podařilo vytvořit vůz, který je krásný a zároveň plně použitelný pro silniční provoz."Budoucnost modelu BMw Zagato coupe závisí na reakci lidí na představený koncept. Pokud budou reakce kladné, tak se možná dočkáme sériové výroby vozu, byť v limitované edici omezeného počtu kusů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.