Kupé verze "Zetkových" modelů automobilky BMW byly vždy designovány výrazným stylem, který mnoho lidí miluje a ještě více lidí zatracuje. Když BMW nahradilo látkovou střechu za kovovou u druhé generace roadsteru Z4, tak se zdálo, že verze kupé se do výroby nedostane. Nyní však automobilka BMW představila studii vozu založeného na modelu Z4, redesignovanou italským modním studiem Zagato.
Studio Zagato použilo na model Z4 Coupe své typické designové prvky jako je střecha s dvěma "hrby" a klasická vysoká záď vozu. Na konceptu je však mnohem více úprav, protože každý díl vozu byl změněn oproti původním modelu Z4. Celý výsledek je vyšperkován mnoha detaily jako je maska vozu, vytvořená z malých písmen "Z". Interiér vozu odpovídá, až na detaily a použité dekory, původnímu modelu Z4.Hlavní designer studia Zagato, Norihiko Harada, o novém voze prohlásil: "BMW Zagato coupe má zvláštní magii. Vůz v sobě kombinuje spontánnost a nekonvenční řešení typické pro Zagato a jejich výsledkem je velice elegantní vůz."Zda je BMW Zagato coupe pouze koncept, nebo ukázka nového modelu automobilka neuvedla. BMW však tvrdí, že se nejedná o statický model, ale o plně funkční vůz, který splňuje veškeré podmínky a nařízení pro silniční provoz. Prototyp už byl podroben náročným testům na závodním okruhu."Zagato vždy připravovalo vozy, které mohou být využívány jak pro každodenní použití, tak pro jízdu na závodní trati. BMW Zagato coupe je dalším příkladem takto použitelného vozu." prohlásil Andrea Zagato. "Je poměrně snadné vytvořit designově zajímavý vůz, ale je podstatně složitější postavit vůz tak, aby splňoval veškeré nutné podmínky silničního provozu. Nutnost postavit vůz tak, aby vyhověl nárazovým testům, značně omezuje designové možnosti. U vozu BMW Zagato coupe se nám však podařilo vytvořit vůz, který je krásný a zároveň plně použitelný pro silniční provoz."Budoucnost modelu BMw Zagato coupe závisí na reakci lidí na představený koncept. Pokud budou reakce kladné, tak se možná dočkáme sériové výroby vozu, byť v limitované edici omezeného počtu kusů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?