Kupé verze "Zetkových" modelů automobilky BMW byly vždy designovány výrazným stylem, který mnoho lidí miluje a ještě více lidí zatracuje. Když BMW nahradilo látkovou střechu za kovovou u druhé generace roadsteru Z4, tak se zdálo, že verze kupé se do výroby nedostane. Nyní však automobilka BMW představila studii vozu založeného na modelu Z4, redesignovanou italským modním studiem Zagato.
Studio Zagato použilo na model Z4 Coupe své typické designové prvky jako je střecha s dvěma "hrby" a klasická vysoká záď vozu. Na konceptu je však mnohem více úprav, protože každý díl vozu byl změněn oproti původním modelu Z4. Celý výsledek je vyšperkován mnoha detaily jako je maska vozu, vytvořená z malých písmen "Z". Interiér vozu odpovídá, až na detaily a použité dekory, původnímu modelu Z4.Hlavní designer studia Zagato, Norihiko Harada, o novém voze prohlásil: "BMW Zagato coupe má zvláštní magii. Vůz v sobě kombinuje spontánnost a nekonvenční řešení typické pro Zagato a jejich výsledkem je velice elegantní vůz."Zda je BMW Zagato coupe pouze koncept, nebo ukázka nového modelu automobilka neuvedla. BMW však tvrdí, že se nejedná o statický model, ale o plně funkční vůz, který splňuje veškeré podmínky a nařízení pro silniční provoz. Prototyp už byl podroben náročným testům na závodním okruhu."Zagato vždy připravovalo vozy, které mohou být využívány jak pro každodenní použití, tak pro jízdu na závodní trati. BMW Zagato coupe je dalším příkladem takto použitelného vozu." prohlásil Andrea Zagato. "Je poměrně snadné vytvořit designově zajímavý vůz, ale je podstatně složitější postavit vůz tak, aby splňoval veškeré nutné podmínky silničního provozu. Nutnost postavit vůz tak, aby vyhověl nárazovým testům, značně omezuje designové možnosti. U vozu BMW Zagato coupe se nám však podařilo vytvořit vůz, který je krásný a zároveň plně použitelný pro silniční provoz."Budoucnost modelu BMw Zagato coupe závisí na reakci lidí na představený koncept. Pokud budou reakce kladné, tak se možná dočkáme sériové výroby vozu, byť v limitované edici omezeného počtu kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.