Japonskí inžinieri sa po štyroch rokoch výroby modelu Splash rozhodli pre jeho modernizáciu.
Automobilka Suzuki predstavuje facelift modelu Splash na prvých oficiálnych fotografiách. Technika pod kapotou sa meniť nebude, modernizácia sa dotkne vzhľadu exteriéru, v interiéri pribudnú nové poťahové materiály a ich farebné kombinácie.
Sukuki Splash dostane inovovaný nárazník zasahujúci až pod prednú kapotu, zväčšené svetlomety ostrejších tvarov a výraznejšiu masku chladiča. Zadná časť nesie upravenú grafiku koncových svetlometov a imitáciu vetracích otvorov v nárazníku, ktorá je však iba dizajnérskym prvkom. Paleta lakov sa rozrastie o dvojicu nových odtieňov (modrá, hnedá).
Pod kapotou nedôjde k žiadnym zmenám, základnou motorizáciou ostáva trojvalec 1,0 VVT (50 kW/68 k), v ponuke je aj výkonnejší benzínový motor 1,2 VVT (69 kW/94 k), ktorý je za príplatok k dispozícii aj so 4-stupňovou automatickou prevodovkou, inak je v ponuke 5-stupňový manuál.
Výroba modelu Splash prebieha v Maďarskom závode automobilky v meste Ostrihom už štvrtý rok, spoločne so sesterským modelom Opel Agila. Európska premiéra faceliftovanej verzie sa zrejme uskutoční na jesennom autosalóne v Paríži.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?