Japonskí inžinieri sa po štyroch rokoch výroby modelu Splash rozhodli pre jeho modernizáciu.
Automobilka Suzuki predstavuje facelift modelu Splash na prvých oficiálnych fotografiách. Technika pod kapotou sa meniť nebude, modernizácia sa dotkne vzhľadu exteriéru, v interiéri pribudnú nové poťahové materiály a ich farebné kombinácie.
Sukuki Splash dostane inovovaný nárazník zasahujúci až pod prednú kapotu, zväčšené svetlomety ostrejších tvarov a výraznejšiu masku chladiča. Zadná časť nesie upravenú grafiku koncových svetlometov a imitáciu vetracích otvorov v nárazníku, ktorá je však iba dizajnérskym prvkom. Paleta lakov sa rozrastie o dvojicu nových odtieňov (modrá, hnedá).
Pod kapotou nedôjde k žiadnym zmenám, základnou motorizáciou ostáva trojvalec 1,0 VVT (50 kW/68 k), v ponuke je aj výkonnejší benzínový motor 1,2 VVT (69 kW/94 k), ktorý je za príplatok k dispozícii aj so 4-stupňovou automatickou prevodovkou, inak je v ponuke 5-stupňový manuál.
Výroba modelu Splash prebieha v Maďarskom závode automobilky v meste Ostrihom už štvrtý rok, spoločne so sesterským modelom Opel Agila. Európska premiéra faceliftovanej verzie sa zrejme uskutoční na jesennom autosalóne v Paríži.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?