Opel predstavil novinku medzi benzínovými preplňovanými motormi - 1,6 Turbo SIDI s maximálnym výkonom 200 konských síl a priamym vstrekovaním paliva.
Opel zásadne obnovuje svoju ponuku motorov. Väčšinu aktuálneho portfólia nahradia tri úplne nové konštrukčné rady benzínových a naftových motorov. Prvým z nových motorov bude turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3, vybavený priamym vstrekovaním benzínu a systémom Štart/Stop. Nový motor 1,6 Turbo SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapaľovanie sviečkou, priame vstrekovanie paliva) ECOTEC bude k dispozícii v rozličných výkonových modifikáciách vo väčšine modelových radov. Výroba v maďarskom Szentgottharde sa spustí koncom roka 2012.
Hlavnými cieľmi pri jeho vývoji bola plynulá akcelerácia, veľká ťažná sila, nízka hlučnosť a priaznivá spotreba paliva. Svoj maximálny krútiaci moment 300 Nm motor dosahuje už pri otáčkach 1700 min-1. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je k dispozícii pri otáčkach 4700 min-1. Oproti doterajšiemu motoru 1.6 Turbo sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 13 percent.
Prvý benzínový motor Opel s priamym vstrekovaním paliva bol štvorvalec 2.2 ECOTEC s výkonom 114 kW (155 k), ktorý debutoval v roku 2003 v modeloch Opel Signum a Vectra, neskôr sa začal montovať aj do radu Zafira. V roku 2007 kabriolet Opel GT dostal prvý turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec Opel 2,0 litra s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 194 kW (264 k). O rok neskôr sa tento motor začal montovať do modelového radu Insignia ako vlajkovej lode značky Opel v dvoch modifikáciách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC poháňa najnovšia verzia tohto motora s výkonom 206 kW (280 k).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.