Opel predstavil novinku medzi benzínovými preplňovanými motormi - 1,6 Turbo SIDI s maximálnym výkonom 200 konských síl a priamym vstrekovaním paliva.
Opel zásadne obnovuje svoju ponuku motorov. Väčšinu aktuálneho portfólia nahradia tri úplne nové konštrukčné rady benzínových a naftových motorov. Prvým z nových motorov bude turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3, vybavený priamym vstrekovaním benzínu a systémom Štart/Stop. Nový motor 1,6 Turbo SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapaľovanie sviečkou, priame vstrekovanie paliva) ECOTEC bude k dispozícii v rozličných výkonových modifikáciách vo väčšine modelových radov. Výroba v maďarskom Szentgottharde sa spustí koncom roka 2012.
Hlavnými cieľmi pri jeho vývoji bola plynulá akcelerácia, veľká ťažná sila, nízka hlučnosť a priaznivá spotreba paliva. Svoj maximálny krútiaci moment 300 Nm motor dosahuje už pri otáčkach 1700 min-1. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je k dispozícii pri otáčkach 4700 min-1. Oproti doterajšiemu motoru 1.6 Turbo sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 13 percent.
Prvý benzínový motor Opel s priamym vstrekovaním paliva bol štvorvalec 2.2 ECOTEC s výkonom 114 kW (155 k), ktorý debutoval v roku 2003 v modeloch Opel Signum a Vectra, neskôr sa začal montovať aj do radu Zafira. V roku 2007 kabriolet Opel GT dostal prvý turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec Opel 2,0 litra s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 194 kW (264 k). O rok neskôr sa tento motor začal montovať do modelového radu Insignia ako vlajkovej lode značky Opel v dvoch modifikáciách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC poháňa najnovšia verzia tohto motora s výkonom 206 kW (280 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.