Toužíte po malém městském autíčku? Máme pro Vás tip! Volkswagen Up! První snímky tohoto mini auta obletěly svět ještě v létě loňského roku, oficiální premiéru zažilo na frankfurtském autosalonu na podzim a dnes ho už můžeme vidět na showroomech prodejen u našich prodejců.
Pohledu žádného okoluidúceho se nevyhne mini obuté na hliníkových discích, díky čemuž působí velmi sportovně.Auto, které se pyšní pojmenováním nejprostornější mini na trhu zaujme hned na pohled svým zjevem, interiérem a zavazadlovým prostorem. Mimořádně úsporné auto vyrobené na Slovensku ukrývá pod kapotou litrový benzínový tříválec, při kterém pokud chcete zažít alespoň mírně dynamickou jízdu musíte motor podržet na několik vteřin v otáčkách. Z nuly na sto zrychlí během 13-ti vteřin, což dává tušit, že nepatří mezi mistři v akceleraci, zajímavé jsou ale emise CO2, které na sto kilometrů jsou pod hranicí 100 gramů. V nabídce najdeme dvě verze, a to 44 kW (60 koní) a 55 kW (75 koní) s 5-stupňovou manuální převodovkou.Osvětlení nejen do domácnosti ale i do exteriéru za výhodných podmínekA co nás čeká v interiéru? Volant je tříramenný a lze jej nastavit jen výškově. Volkswagen se ani při Up! nezapře typickým prvkem, kterým je palubní deska ukotvená vysoko v zorném poli. Palubní deska je vyrobena z tvrdého plastu částečně lakovaného, ??rychloměr je dostatečně velký, naopak ručička otáčkoměru je velmi malá. Zrcadla je možné nastavovat jen ručně - mechanickými páčkami. Sedadla jsou pohodlné a komfortní, lze je vylepšit sportovními autopotahy. Na předních sedadlech jsou integrovány opěrky hlavy. Opěradla zadních sedadel jsou dělená a lze sklopit jejich. Součástí výbavy je i poloautomatická klimatizace kterou řidiči ocení zejména během horkých letních dnů. O bezpečnost cestujících se stará šest airbagů.Odborníci tvrdí, že i když je Up! malé vozidlo na cestě "sedí" bezchybně. Široký rozchod kol v poměru k rozvoru, spolu s proměnlivým účinkem způsobují jeho dobrou obratnost a snadnou ovladatelnost. Štandardným obutím na Up! jsou pneumatiky formátu 175/65/R14, nechybí ani stylové disky s logem VW. A abychom nezapomněli, toto třídveřové mini je určeno pro maximálně čtyři pasažéry.Ve Vašem VW Up! můžete vozit své děti do školy, na doučování cizích jazyků, na kroužky či na výlety. Vždy se v něm budete cítit pohodlně a bezpečně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.