Toužíte po malém městském autíčku? Máme pro Vás tip! Volkswagen Up! První snímky tohoto mini auta obletěly svět ještě v létě loňského roku, oficiální premiéru zažilo na frankfurtském autosalonu na podzim a dnes ho už můžeme vidět na showroomech prodejen u našich prodejců.
Pohledu žádného okoluidúceho se nevyhne mini obuté na hliníkových discích, díky čemuž působí velmi sportovně.Auto, které se pyšní pojmenováním nejprostornější mini na trhu zaujme hned na pohled svým zjevem, interiérem a zavazadlovým prostorem. Mimořádně úsporné auto vyrobené na Slovensku ukrývá pod kapotou litrový benzínový tříválec, při kterém pokud chcete zažít alespoň mírně dynamickou jízdu musíte motor podržet na několik vteřin v otáčkách. Z nuly na sto zrychlí během 13-ti vteřin, což dává tušit, že nepatří mezi mistři v akceleraci, zajímavé jsou ale emise CO2, které na sto kilometrů jsou pod hranicí 100 gramů. V nabídce najdeme dvě verze, a to 44 kW (60 koní) a 55 kW (75 koní) s 5-stupňovou manuální převodovkou.Osvětlení nejen do domácnosti ale i do exteriéru za výhodných podmínekA co nás čeká v interiéru? Volant je tříramenný a lze jej nastavit jen výškově. Volkswagen se ani při Up! nezapře typickým prvkem, kterým je palubní deska ukotvená vysoko v zorném poli. Palubní deska je vyrobena z tvrdého plastu částečně lakovaného, ??rychloměr je dostatečně velký, naopak ručička otáčkoměru je velmi malá. Zrcadla je možné nastavovat jen ručně - mechanickými páčkami. Sedadla jsou pohodlné a komfortní, lze je vylepšit sportovními autopotahy. Na předních sedadlech jsou integrovány opěrky hlavy. Opěradla zadních sedadel jsou dělená a lze sklopit jejich. Součástí výbavy je i poloautomatická klimatizace kterou řidiči ocení zejména během horkých letních dnů. O bezpečnost cestujících se stará šest airbagů.Odborníci tvrdí, že i když je Up! malé vozidlo na cestě "sedí" bezchybně. Široký rozchod kol v poměru k rozvoru, spolu s proměnlivým účinkem způsobují jeho dobrou obratnost a snadnou ovladatelnost. Štandardným obutím na Up! jsou pneumatiky formátu 175/65/R14, nechybí ani stylové disky s logem VW. A abychom nezapomněli, toto třídveřové mini je určeno pro maximálně čtyři pasažéry.Ve Vašem VW Up! můžete vozit své děti do školy, na doučování cizích jazyků, na kroužky či na výlety. Vždy se v něm budete cítit pohodlně a bezpečně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.