Opel zatím v náznacích představuje nový minivůz, který ponese jméno otce zakladatele - Opel Adam.
Adam Opel v roce 1862 založil firmu Opel, která se tehdy specializovala na šicí stroje. Přestože s výrobou aut začala firma až tři roky po jeho smrti, jméno zakladatele již nikdo nezmění. Nakonec, sama firma se stále jmenuje Adam Opel AG.
Zatímco většina značek staví jména svých zakladatelů na vrchol modelové řady, Opel na to jde přesně naopak - Adam bude nejmenší vůz v nabídce stojící ještě pod Corsou. Nakonec, proč ne - Opel se ve svých počátcích rozhodně nespecializoval na velká auta.
Technických údajů zatím mnoho neznáme. Víme jen, že má jít o zcela nový vůz - nenaváže tak na dřívější ani současné Opely Agila vyráběné spolu se Suzuki. Spekuluje se, že technickým základem novinky bude zkrácená platforma Opelu Corsa.
Moudřejší bychom měli být po autosalonu v Paříži, který se koná tradičně v září. Do té doby můžeme jen bádat nad dvěma zveřejněnými "špionážními" snímky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.