Opel zatím v náznacích představuje nový minivůz, který ponese jméno otce zakladatele - Opel Adam.
Adam Opel v roce 1862 založil firmu Opel, která se tehdy specializovala na šicí stroje. Přestože s výrobou aut začala firma až tři roky po jeho smrti, jméno zakladatele již nikdo nezmění. Nakonec, sama firma se stále jmenuje Adam Opel AG.
Zatímco většina značek staví jména svých zakladatelů na vrchol modelové řady, Opel na to jde přesně naopak - Adam bude nejmenší vůz v nabídce stojící ještě pod Corsou. Nakonec, proč ne - Opel se ve svých počátcích rozhodně nespecializoval na velká auta.
Technických údajů zatím mnoho neznáme. Víme jen, že má jít o zcela nový vůz - nenaváže tak na dřívější ani současné Opely Agila vyráběné spolu se Suzuki. Spekuluje se, že technickým základem novinky bude zkrácená platforma Opelu Corsa.
Moudřejší bychom měli být po autosalonu v Paříži, který se koná tradičně v září. Do té doby můžeme jen bádat nad dvěma zveřejněnými "špionážními" snímky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?