Opel zatím v náznacích představuje nový minivůz, který ponese jméno otce zakladatele - Opel Adam.
Adam Opel v roce 1862 založil firmu Opel, která se tehdy specializovala na šicí stroje. Přestože s výrobou aut začala firma až tři roky po jeho smrti, jméno zakladatele již nikdo nezmění. Nakonec, sama firma se stále jmenuje Adam Opel AG.
Zatímco většina značek staví jména svých zakladatelů na vrchol modelové řady, Opel na to jde přesně naopak - Adam bude nejmenší vůz v nabídce stojící ještě pod Corsou. Nakonec, proč ne - Opel se ve svých počátcích rozhodně nespecializoval na velká auta.
Technických údajů zatím mnoho neznáme. Víme jen, že má jít o zcela nový vůz - nenaváže tak na dřívější ani současné Opely Agila vyráběné spolu se Suzuki. Spekuluje se, že technickým základem novinky bude zkrácená platforma Opelu Corsa.
Moudřejší bychom měli být po autosalonu v Paříži, který se koná tradičně v září. Do té doby můžeme jen bádat nad dvěma zveřejněnými "špionážními" snímky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?