Opel zatím v náznacích představuje nový minivůz, který ponese jméno otce zakladatele - Opel Adam.
Adam Opel v roce 1862 založil firmu Opel, která se tehdy specializovala na šicí stroje. Přestože s výrobou aut začala firma až tři roky po jeho smrti, jméno zakladatele již nikdo nezmění. Nakonec, sama firma se stále jmenuje Adam Opel AG.
Zatímco většina značek staví jména svých zakladatelů na vrchol modelové řady, Opel na to jde přesně naopak - Adam bude nejmenší vůz v nabídce stojící ještě pod Corsou. Nakonec, proč ne - Opel se ve svých počátcích rozhodně nespecializoval na velká auta.
Technických údajů zatím mnoho neznáme. Víme jen, že má jít o zcela nový vůz - nenaváže tak na dřívější ani současné Opely Agila vyráběné spolu se Suzuki. Spekuluje se, že technickým základem novinky bude zkrácená platforma Opelu Corsa.
Moudřejší bychom měli být po autosalonu v Paříži, který se koná tradičně v září. Do té doby můžeme jen bádat nad dvěma zveřejněnými "špionážními" snímky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.