Nejšílenější koncept loňského roku se dostane do výroby. Automobilka Nissan potvrdila limitovanou sérii modelu Juke-R. Malý crossover s technikou Nissanu GT-R bude vyráběn na základě konkrétních objednávek zákazníků.
Produkční verze šíleného crossoveru bude dokonce výkonnější, než původní koncept. Místo motoru z modelu GT-R pro rok 2010 s výkonem 485 koní dostane aktuální verzi modelového roku 2012 s výkonem plných 545 koní. Dynamické parametry vozu by měly být ještě lepší než u původního vozu. Tomu na dosažení 100 km/h stačilo pouhých 3,7 sekundy a maximální rychlost činila 257 km/h.Nissan se rozhodl dotáhnout koncept do výroby na základě obrovské vlny zájmu, kterou vůz zbudil. Automobilka již obdržela závazné objednávky na tři vozy, z nichž dvě přišly od "vysoce postavených a respektovaných členů Dubajské komunity".Japonská automobilka hodlá přijímat objednávky na vůz následující čtyři týdny, do začátku výroby vlastních vozů. Cena specifického vozu oficiálně uvedena nebyla, ale lze očekávat cenu okolo 4 milionů korun.Pokud by měl někdo zájem o extrémní crossover, tak stačí kontaktovat automobilku na adrese Juke-R@nissan.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.