Nejšílenější koncept loňského roku se dostane do výroby. Automobilka Nissan potvrdila limitovanou sérii modelu Juke-R. Malý crossover s technikou Nissanu GT-R bude vyráběn na základě konkrétních objednávek zákazníků.
Produkční verze šíleného crossoveru bude dokonce výkonnější, než původní koncept. Místo motoru z modelu GT-R pro rok 2010 s výkonem 485 koní dostane aktuální verzi modelového roku 2012 s výkonem plných 545 koní. Dynamické parametry vozu by měly být ještě lepší než u původního vozu. Tomu na dosažení 100 km/h stačilo pouhých 3,7 sekundy a maximální rychlost činila 257 km/h.Nissan se rozhodl dotáhnout koncept do výroby na základě obrovské vlny zájmu, kterou vůz zbudil. Automobilka již obdržela závazné objednávky na tři vozy, z nichž dvě přišly od "vysoce postavených a respektovaných členů Dubajské komunity".Japonská automobilka hodlá přijímat objednávky na vůz následující čtyři týdny, do začátku výroby vlastních vozů. Cena specifického vozu oficiálně uvedena nebyla, ale lze očekávat cenu okolo 4 milionů korun.Pokud by měl někdo zájem o extrémní crossover, tak stačí kontaktovat automobilku na adrese Juke-R@nissan.co.uk
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?