Ford predstavil v Číne svoju predstavu na tému malého SUV. Model EcoSport má byť poháňaný novým benzínovým preplňovaným trojvalcom 1,2 EcoBoost.
Automobilka Ford už dlhšie napína motoristickú verejnosť, ktorá čaká na nástupcu obľúbeného praktického Fordu Fusion, ktorý je odvodený od predchádzajúcej generácie Fiesty a predáva sa dodnes. V čínskom Pekingu mal premiéru jeho ideový nástupca EcoSport, ktorý viac mieri do kategórie SUV, avšak na platforme aktuálnej Fiesty ponúka rozmery kompaktného mestského automobilu.
Ford EcoSport nie je svojim zjavom nič dlžný najnovším modelom značky, využíva ich charakteristické črty ako dynamická predná časť s typickou maskou chladiča, efektný bočný profil alebo zadná časť, ktorá sa dizajnom podobá na väčšiu Kugu. Pri príležitosti premiéry na autosalóne v Pekingu automobilka zverejnila aj fotografie interiéru, ten však nie je žiadnym prekvapením. Jeho stvárnenie je takmer rovnaké ako ponúka Fiesta. Jej majiteľom budú známe viaceré detaily, ako napríklad trojramenný multifunkčný volant, prístrojový panel, stredová konzola aj s usporiadaním panelu autorádia a klimatizácie.
Malé SUV od Fordu s vysokou prednou časťou bude poháňať nový benzínový maloobjemový trojvalec 1,0 EcoBoost, ktorý využíva turbodúchadlo. Zatiaľ nie sú známe bližšie výkonové parametre, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o totožný motor, ktorý sa predstavil pod kapotou Fordu Focus, kde ponúka maximálny výkon 125 konských síl. Taktiež ostáva otázne, či sa dostane do predaja verzia s pohonom 4x4.
Zástupcovia automobilky zatiaľ presne nešpecifikovali, na ktorých svetových trhoch sa EcoSport bude predávať. Isté však je, že jeho výroba bude zo začiatku prebiehať v Brazílii a Indii, neskôr sa rozšíri do ďalších závodov automobilky. Presný začiatok predaja v jednotlivých častiach sveta zatiaľ nebol zverejnený, ostáva nám jedine vyčkať na detailné informácie.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.