Francúzsky Renault predstavil v Pekingu svoju novú vlajkovú loď. Model Talisman sa však bude predávať len na čínskom trhu, do Európy sa zrejme nikdy nedostane.
Autosalón v Pekingu poskytol pôdu pre predstavenie novej vlajkovej lode značky Renault, modelu Talisman. Predstavenie novinky bolo avizované už dlhšiu dobu, človek znalý problematiky na prvý pohľad zistí, že sa nejedná o úplne nový automobil. Je to tak, Renault Talisman vychádza zo svojho kórejského sesterského modelu Samsung SM7, od ktorého sa odlišuje logom automobilky a upravenou maskou chladiča.
Renault Talisman svojimi rozmermi zasahuje do vyššej strednej triedy, jeho rozmery sú nasledovné – 4995x1870x1480 mm, rázvor náprav má hodnotu 2810 mm, čo na vyššiu strednú triedu nestačí. Pod jeho kapotou sa objavia výhradne benzínové motory, v ponuke bude dvojica šesťvalcov 2,5 V6 (142 kW/190 k, 243 Nm) a 3,5 V6 (192 kW/258 k, 330 Nm). K motorom sa štandardne dodáva 6-stupňový automat, priemerná spotreba modelu sa pohybuje od 9 do 10,4 litra benzínu na 100 km.
Najluxusnejší Renault sa zrejme na európsky trh nikdy nedostane, vyhradený ostane pre čínsky trh, kde sa začne predávať približne o mesiac. Výroba modelu Talisman bude prebiehať v kórejskom závode automobilky Renault Samsung Motors.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?