Francúzsky Renault predstavil v Pekingu svoju novú vlajkovú loď. Model Talisman sa však bude predávať len na čínskom trhu, do Európy sa zrejme nikdy nedostane.
Autosalón v Pekingu poskytol pôdu pre predstavenie novej vlajkovej lode značky Renault, modelu Talisman. Predstavenie novinky bolo avizované už dlhšiu dobu, človek znalý problematiky na prvý pohľad zistí, že sa nejedná o úplne nový automobil. Je to tak, Renault Talisman vychádza zo svojho kórejského sesterského modelu Samsung SM7, od ktorého sa odlišuje logom automobilky a upravenou maskou chladiča.
Renault Talisman svojimi rozmermi zasahuje do vyššej strednej triedy, jeho rozmery sú nasledovné – 4995x1870x1480 mm, rázvor náprav má hodnotu 2810 mm, čo na vyššiu strednú triedu nestačí. Pod jeho kapotou sa objavia výhradne benzínové motory, v ponuke bude dvojica šesťvalcov 2,5 V6 (142 kW/190 k, 243 Nm) a 3,5 V6 (192 kW/258 k, 330 Nm). K motorom sa štandardne dodáva 6-stupňový automat, priemerná spotreba modelu sa pohybuje od 9 do 10,4 litra benzínu na 100 km.
Najluxusnejší Renault sa zrejme na európsky trh nikdy nedostane, vyhradený ostane pre čínsky trh, kde sa začne predávať približne o mesiac. Výroba modelu Talisman bude prebiehať v kórejskom závode automobilky Renault Samsung Motors.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?