Sedan nižšej strednej triedy od automobilky Hyundai čoskoro vstúpi aj na čínsky trh, avšak s novým menom Langdeng
Na autosalóne v Pekingu debutovala v čínskej premiére najnovšia generácia kórejského sedanu Hyundai Elantra. Pre potreby čínskeho trhu sa však sedan predstavil v jemne pozmenenej podobe a s úplne novým čínskym názvom – Langdeng.
Hyundai Langdeng sa oproti bežnej Elantre líši v prednej časti upraveným nárazníkom a väčšou maskou chladiča, ostatné rysy karosérie spoločne s dynamicky tvarovanými svetlometmi ostali zachované.
Fotografie interiéru čínskeho modelu Langdeng zatiaľ automobilka nezverejnila, očakáva sa, že v ňom nedôjde k žiadnym úpravám. Pod kapotou sa objaví benzínový motor s objemom 1,6 litra, ktorý dosiahne maximálny výkon 93 kW/127 k. V ponuke bude aj silnejší benzínový motor s objemom 1,8 litra a výkonom 107 kW/146 k. Výkon bude prenášaný na kolesá prednej nápravy prostredníctvom štandardne dodávanej 6-stupňovej manuálnej prevodovky, k dispozícii bude aj automat s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Hyundai Elantra alias Langdeng sa začne predávať v Číne v druhej polovici tohto roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?