Prémiové automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz se, pod tlakem "ekologicky" smýšlejících bruselských úředníků, zaměřují na čtyřválcové motory a postupně je implementují také pod kapoty svých luxusních modelů. Nyní se k čtyřválcovému proudu přidává také Mazda.
V současné době nabízí japonská automobilka benzínový šestiválec v modelu Mazda 6 (nikoliv na českém trhu) a v crossoveru CX-9. Žádný další model se pravděpodobně šestiválce nedočká. Robert Davis, prezident Mazda USA, v rozhovoru pro časopis Car & Driver prohlásil, že automobilka nemá plány na vývoj další generace šestiválců v programu SkyActive. Automobilka se zaměří na snížení hmotnosti svých modelů a žadatelům požadujícím vyšší výkon bude nabízet přeplňované čtyřválce. Podle jeho slov bude automobilka dále pokračovat ve vývoji a následném využívání úsporných technologií, které používá u svých motorů s označením SkyActive. Dále dodal, že si Mazda pohrává s myšlenkou využití Wankelova motoru jako pohonu pro elektrický generátor připravovaného hybridního vozu.Poslední dotaz byl směřován na novou generaci populárního roadsteru MX-5. Davis prohlásil, že vůz bude také profitovat z výsledků programu SkyActive a že bude lehčí, než současná generace. Navíc dodal, že automobilka připravuje speciální edici malého roadsteru.Ústup od šestiválcového motoru je, vzhledem k současnému vývoji, logický krok. Pokračování ve vývoji motoru, založeném na vynálezu pana Felixe Wankela částečně překvapí, protože motor s rotačním pístem není, z důvodu vyšší spotřeby paliva a oleje, právě ekologický. Na druhou stranu je Wankelův motor malý a lehký, takže jako generátor energie pro elektromobil s prodlouženým dojezdem by mohl sloužit dobře. Zda ho Mazda opravdu pro svůj hybrid použije, to ukáže až čas.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?