Prémiové automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz se, pod tlakem "ekologicky" smýšlejících bruselských úředníků, zaměřují na čtyřválcové motory a postupně je implementují také pod kapoty svých luxusních modelů. Nyní se k čtyřválcovému proudu přidává také Mazda.
V současné době nabízí japonská automobilka benzínový šestiválec v modelu Mazda 6 (nikoliv na českém trhu) a v crossoveru CX-9. Žádný další model se pravděpodobně šestiválce nedočká. Robert Davis, prezident Mazda USA, v rozhovoru pro časopis Car & Driver prohlásil, že automobilka nemá plány na vývoj další generace šestiválců v programu SkyActive. Automobilka se zaměří na snížení hmotnosti svých modelů a žadatelům požadujícím vyšší výkon bude nabízet přeplňované čtyřválce. Podle jeho slov bude automobilka dále pokračovat ve vývoji a následném využívání úsporných technologií, které používá u svých motorů s označením SkyActive. Dále dodal, že si Mazda pohrává s myšlenkou využití Wankelova motoru jako pohonu pro elektrický generátor připravovaného hybridního vozu.Poslední dotaz byl směřován na novou generaci populárního roadsteru MX-5. Davis prohlásil, že vůz bude také profitovat z výsledků programu SkyActive a že bude lehčí, než současná generace. Navíc dodal, že automobilka připravuje speciální edici malého roadsteru.Ústup od šestiválcového motoru je, vzhledem k současnému vývoji, logický krok. Pokračování ve vývoji motoru, založeném na vynálezu pana Felixe Wankela částečně překvapí, protože motor s rotačním pístem není, z důvodu vyšší spotřeby paliva a oleje, právě ekologický. Na druhou stranu je Wankelův motor malý a lehký, takže jako generátor energie pro elektromobil s prodlouženým dojezdem by mohl sloužit dobře. Zda ho Mazda opravdu pro svůj hybrid použije, to ukáže až čas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.