Prémiové automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz se, pod tlakem "ekologicky" smýšlejících bruselských úředníků, zaměřují na čtyřválcové motory a postupně je implementují také pod kapoty svých luxusních modelů. Nyní se k čtyřválcovému proudu přidává také Mazda.
V současné době nabízí japonská automobilka benzínový šestiválec v modelu Mazda 6 (nikoliv na českém trhu) a v crossoveru CX-9. Žádný další model se pravděpodobně šestiválce nedočká. Robert Davis, prezident Mazda USA, v rozhovoru pro časopis Car & Driver prohlásil, že automobilka nemá plány na vývoj další generace šestiválců v programu SkyActive. Automobilka se zaměří na snížení hmotnosti svých modelů a žadatelům požadujícím vyšší výkon bude nabízet přeplňované čtyřválce. Podle jeho slov bude automobilka dále pokračovat ve vývoji a následném využívání úsporných technologií, které používá u svých motorů s označením SkyActive. Dále dodal, že si Mazda pohrává s myšlenkou využití Wankelova motoru jako pohonu pro elektrický generátor připravovaného hybridního vozu.Poslední dotaz byl směřován na novou generaci populárního roadsteru MX-5. Davis prohlásil, že vůz bude také profitovat z výsledků programu SkyActive a že bude lehčí, než současná generace. Navíc dodal, že automobilka připravuje speciální edici malého roadsteru.Ústup od šestiválcového motoru je, vzhledem k současnému vývoji, logický krok. Pokračování ve vývoji motoru, založeném na vynálezu pana Felixe Wankela částečně překvapí, protože motor s rotačním pístem není, z důvodu vyšší spotřeby paliva a oleje, právě ekologický. Na druhou stranu je Wankelův motor malý a lehký, takže jako generátor energie pro elektromobil s prodlouženým dojezdem by mohl sloužit dobře. Zda ho Mazda opravdu pro svůj hybrid použije, to ukáže až čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.