Audi na autosalonu v Pekingu představí koncept nejrychlejšího malého SUV, verze RS odvozené od modelu Q3.
Audi prozatím svá SUV nijak výrazně sportovně neupravovalo, nicméně poté, co se na dráhu sportovně laděných SUV dal jak Mercedes, tak v poslední době i BMW, byl tento krok již jen otázkou času.
Audi prozatím spíše jen oťukává vody konceptem postaveným na bázi nejnovějšího malého modelu Q3. Představí se v Pekingu a jeho vlastnosti nejsou úplně nezajímavé.
Vůz odvozený od Volkswagenu Tiguan má pod kapotou pětiválcový motor o výkonu 360 koní. Ano, jde přesně o tom motor, který burácí pod kapotou Audi TT RS. Díky jemu, pohonu všech kol a sedmistupňové automatické převodovce dokáže tahle audina zrychlit z klidu na stovku za 5,2 sekundy.
Vzhled je pochopitelně taktéž přibroušený. Projevuje se to zejména na obřích vstupech chladícího vzduchu vepředu, které dodávají agresivitu. Za pozornost jistě stojí i dvacetipalcová kola.
Ačkoliv jde zatím oficiálně jen o koncept, nelze očekávat, že by minul výrobní linku. Přeci jen - konkurence nespí a ostré verze již má, nebo je alespoň vyvíjí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?