Audi na autosalonu v Pekingu představí koncept nejrychlejšího malého SUV, verze RS odvozené od modelu Q3.
Audi prozatím svá SUV nijak výrazně sportovně neupravovalo, nicméně poté, co se na dráhu sportovně laděných SUV dal jak Mercedes, tak v poslední době i BMW, byl tento krok již jen otázkou času.
Audi prozatím spíše jen oťukává vody konceptem postaveným na bázi nejnovějšího malého modelu Q3. Představí se v Pekingu a jeho vlastnosti nejsou úplně nezajímavé.
Vůz odvozený od Volkswagenu Tiguan má pod kapotou pětiválcový motor o výkonu 360 koní. Ano, jde přesně o tom motor, který burácí pod kapotou Audi TT RS. Díky jemu, pohonu všech kol a sedmistupňové automatické převodovce dokáže tahle audina zrychlit z klidu na stovku za 5,2 sekundy.
Vzhled je pochopitelně taktéž přibroušený. Projevuje se to zejména na obřích vstupech chladícího vzduchu vepředu, které dodávají agresivitu. Za pozornost jistě stojí i dvacetipalcová kola.
Ačkoliv jde zatím oficiálně jen o koncept, nelze očekávat, že by minul výrobní linku. Přeci jen - konkurence nespí a ostré verze již má, nebo je alespoň vyvíjí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.