Ruský výrobce AvtoVAZ údajně hodlá ukončit výrobu sedanů Lada 2107. Tato živoucí fosílie je ve výrobě ur více než 40 let.
Zejména ruskými médii se jako blesk rozšířila zpráva, že příští týden by měla svoji kariéru skončit legenda mezi legendami, zejména v bývalém východním bloku. Tradiční "žigulik" neboli Lada 2107 má údajně na kahánku.
Kariéra slavného vozu začala již v roce 1966, kdy se objevil na trhu Fiat 124. O vůz, který získal i titul Auto roku, se začali zajímat také v sovětském bloku, kde hledali nový vrcholný vůz pro "běžný lid". Smlouva byla uzavřena a v roce 1970 začaly z výrobní linky sjíždět první vozy VAZ/Lada 2101.
Pro sovětský trh byl původní Fiat upraven, dostal odolnější podvozek a větší světlou výšku, aby se lépe potýkal s nástrahami sovětských silnic.
Původní vůz s kulatými světly se vyráběl až do roku 1983, avšak již v roce 1980 přišla náhrada v podobě modelu 2105 a luxusnějšího 2107. Ačkoliv vzhledové inovace nebyly zrovna malé, technicky se toho mnoho nezměnilo.
Výroba sedanu 2107 probíhá do dnešních dnů, podobně jako verze kombi 2104 a odvozeného pickupu. Obě praktické verze se vyrábějí v továrně IzhAvto, kam se loni přesunula i výroba sedanu, kterou na linkách nahradil nový model Lada Granta.
O praktické modely je vysoký zájem mezi živnostníky i úřady, avšak prodeje sedanu skomírají. Přestože jeho prodeje přiživilo šrotovné a v loňském roce šlo o druhá nejprodávanější vůz v Rusku, po skončení tohoto programu prodeje opět upadly. Výsledkem by proto mohl být úplný konec přinejmenším sedanové verze jedné málem nesmrtelné legendy. Definitivně by se mělo rozhodnout tento týden. Ruskými médii však tato informace koluje jako prakticky jistá...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.