Ruský výrobce AvtoVAZ údajně hodlá ukončit výrobu sedanů Lada 2107. Tato živoucí fosílie je ve výrobě ur více než 40 let.
Zejména ruskými médii se jako blesk rozšířila zpráva, že příští týden by měla svoji kariéru skončit legenda mezi legendami, zejména v bývalém východním bloku. Tradiční "žigulik" neboli Lada 2107 má údajně na kahánku.
Kariéra slavného vozu začala již v roce 1966, kdy se objevil na trhu Fiat 124. O vůz, který získal i titul Auto roku, se začali zajímat také v sovětském bloku, kde hledali nový vrcholný vůz pro "běžný lid". Smlouva byla uzavřena a v roce 1970 začaly z výrobní linky sjíždět první vozy VAZ/Lada 2101.
Pro sovětský trh byl původní Fiat upraven, dostal odolnější podvozek a větší světlou výšku, aby se lépe potýkal s nástrahami sovětských silnic.
Původní vůz s kulatými světly se vyráběl až do roku 1983, avšak již v roce 1980 přišla náhrada v podobě modelu 2105 a luxusnějšího 2107. Ačkoliv vzhledové inovace nebyly zrovna malé, technicky se toho mnoho nezměnilo.
Výroba sedanu 2107 probíhá do dnešních dnů, podobně jako verze kombi 2104 a odvozeného pickupu. Obě praktické verze se vyrábějí v továrně IzhAvto, kam se loni přesunula i výroba sedanu, kterou na linkách nahradil nový model Lada Granta.
O praktické modely je vysoký zájem mezi živnostníky i úřady, avšak prodeje sedanu skomírají. Přestože jeho prodeje přiživilo šrotovné a v loňském roce šlo o druhá nejprodávanější vůz v Rusku, po skončení tohoto programu prodeje opět upadly. Výsledkem by proto mohl být úplný konec přinejmenším sedanové verze jedné málem nesmrtelné legendy. Definitivně by se mělo rozhodnout tento týden. Ruskými médii však tato informace koluje jako prakticky jistá...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?