Ruský výrobce AvtoVAZ údajně hodlá ukončit výrobu sedanů Lada 2107. Tato živoucí fosílie je ve výrobě ur více než 40 let.
Zejména ruskými médii se jako blesk rozšířila zpráva, že příští týden by měla svoji kariéru skončit legenda mezi legendami, zejména v bývalém východním bloku. Tradiční "žigulik" neboli Lada 2107 má údajně na kahánku.
Kariéra slavného vozu začala již v roce 1966, kdy se objevil na trhu Fiat 124. O vůz, který získal i titul Auto roku, se začali zajímat také v sovětském bloku, kde hledali nový vrcholný vůz pro "běžný lid". Smlouva byla uzavřena a v roce 1970 začaly z výrobní linky sjíždět první vozy VAZ/Lada 2101.
Pro sovětský trh byl původní Fiat upraven, dostal odolnější podvozek a větší světlou výšku, aby se lépe potýkal s nástrahami sovětských silnic.
Původní vůz s kulatými světly se vyráběl až do roku 1983, avšak již v roce 1980 přišla náhrada v podobě modelu 2105 a luxusnějšího 2107. Ačkoliv vzhledové inovace nebyly zrovna malé, technicky se toho mnoho nezměnilo.
Výroba sedanu 2107 probíhá do dnešních dnů, podobně jako verze kombi 2104 a odvozeného pickupu. Obě praktické verze se vyrábějí v továrně IzhAvto, kam se loni přesunula i výroba sedanu, kterou na linkách nahradil nový model Lada Granta.
O praktické modely je vysoký zájem mezi živnostníky i úřady, avšak prodeje sedanu skomírají. Přestože jeho prodeje přiživilo šrotovné a v loňském roce šlo o druhá nejprodávanější vůz v Rusku, po skončení tohoto programu prodeje opět upadly. Výsledkem by proto mohl být úplný konec přinejmenším sedanové verze jedné málem nesmrtelné legendy. Definitivně by se mělo rozhodnout tento týden. Ruskými médii však tato informace koluje jako prakticky jistá...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.