Další premiérou představenou na Autoshow v New Yorku je třetí "vydání" úspěšného SUV Santa Fe. Na evropských trzích ponese nové označení ix45.
Korejské SUV bylo předvedeno hned ve dvou verzích, pětimístné Sport a sedmimístné LWB. Základní varianta měří na délku 4689 mm, prodloužená LWB 4905 mm. Varianty se neliší pouze prodlouženým rozvorem, liší se i celkovým designem. Rozdíly byste našli třeba na masce, tvaru bočního prosklení tak ve tvaru zadních svítilen, sedmimístný Hyundai je stylisticky konzervativnější.
Výběr agregátů se bude pro evropské a americké trhy odlišovat. Společným základem bude dvojice zážehových čtyřválců, atmosférického 2,4 litru (190 koní) a přeplňovaného dvoulitru (267 koní). Americkým zákazníkům nabídne Hyundai 3,3 litrový V6 (290 koní), v Evropě nabídku doplní turbodiesel 2,2 CRDi (255 koní). Prozatím bylo oznámeno nasazení výhradně šestistupňových automatických převodovek, na starém kontinentu nepochybně portfolio doplní i manuální skříně. Pokud jde o způsob pohonu, v nabídce se objeví jak předokolky tak čtyřkolky. Podvozek je klasické konstukce, vpředu "McPhersony" a vzadu víceprvková náprava.
Výbava SUV pro americký trh obsahuje ABS, EBD, sedm airbagů nebo dvouzónovou klimatizaci. Zajímavostí je systém Blue Link jenž zvládne v nouzové situaci přivolat pomoc.
Americký Santa Fe Sport se začne prodávat letos v létě a LWB dorazí příští rok v lednu. Evropská specifikace ix45 se nejprve představí (nejspíše) v září v Paříži a v showroomech značky se objeví koncem tohoto roku. O tom zda se i ix45 představí v sedmimístné variantě zatím není nic známo.
zdroj: carscoop
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?