Další premiérou představenou na Autoshow v New Yorku je třetí "vydání" úspěšného SUV Santa Fe. Na evropských trzích ponese nové označení ix45.
Korejské SUV bylo předvedeno hned ve dvou verzích, pětimístné Sport a sedmimístné LWB. Základní varianta měří na délku 4689 mm, prodloužená LWB 4905 mm. Varianty se neliší pouze prodlouženým rozvorem, liší se i celkovým designem. Rozdíly byste našli třeba na masce, tvaru bočního prosklení tak ve tvaru zadních svítilen, sedmimístný Hyundai je stylisticky konzervativnější.
Výběr agregátů se bude pro evropské a americké trhy odlišovat. Společným základem bude dvojice zážehových čtyřválců, atmosférického 2,4 litru (190 koní) a přeplňovaného dvoulitru (267 koní). Americkým zákazníkům nabídne Hyundai 3,3 litrový V6 (290 koní), v Evropě nabídku doplní turbodiesel 2,2 CRDi (255 koní). Prozatím bylo oznámeno nasazení výhradně šestistupňových automatických převodovek, na starém kontinentu nepochybně portfolio doplní i manuální skříně. Pokud jde o způsob pohonu, v nabídce se objeví jak předokolky tak čtyřkolky. Podvozek je klasické konstukce, vpředu "McPhersony" a vzadu víceprvková náprava.
Výbava SUV pro americký trh obsahuje ABS, EBD, sedm airbagů nebo dvouzónovou klimatizaci. Zajímavostí je systém Blue Link jenž zvládne v nouzové situaci přivolat pomoc.
Americký Santa Fe Sport se začne prodávat letos v létě a LWB dorazí příští rok v lednu. Evropská specifikace ix45 se nejprve představí (nejspíše) v září v Paříži a v showroomech značky se objeví koncem tohoto roku. O tom zda se i ix45 představí v sedmimístné variantě zatím není nic známo.
zdroj: carscoop
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.