SRT Viper je přímý nástupce legendárních vozů pojmenovaných Dodge nebo Chrysler Viper. Jméno se mění, ale obsah nikoliv.
Jeden z nejfantastičtějších sporťáků, které vyrábějí za velkou louží, je zpět. Poté, co se tvrdě střetl s nemilosrdným škrtacím perem ekonomů Fiatu, to s jeho budoucností nevypadalo moc růžově. nyní je ale zpět a lepší než když dříve.
Přestože se pod kapotou nachází evoluce stávajícího desetiválce o stejném objemu 8,4 litru, avšak výkon byl navýšen na 650 koní. Mluvilo se sice o navýšení objemu až na 8,7 litru, avšak i tento objem je mimořádný a výkon věru dostatečný. motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou
Úpravy na motoru směřovaly mimo zvýšení jeho výkonu také k nižší hmotnosti rozměrného motoru. Ta klesla o 11 kilo.
Nový Viper je jinak kompletně přepracován. Vzhled je modernější, ale možná trochu méně drsný. Výrazná jsou světla pro denní svícení z diod. V interiéru směřovaly úpravy ke zvýšen luxusu, který nebyl v minulých generacích zrovna valný. Interiér vypadá zkrátka mnohem lépe. Ovládání palubní elektroniky včetně rádia, klimatizace a dalších funkcích probíhá přes rozměrnou, 8,4palcovou obrazovku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?