Toyota, jinak docela konzervativní automobilka, ukáže v New Yorku svůj nový sedan, které ozdobí velmi ladná záď.
Ladnější linie udělované sedanům jsou trendem poslední doby. Mimo německé Velké trojky vyrábí svůj model CC (dříve Passat CC) i Volkswagen. A nyní se zdá, že k těmto značkám se přidá i Toyota.
Ta přiveze do New Yorku koncept, který se pravděpodobně stane základem pro novou generaci sedanu Avalon, jehož výroba probíhá od roku 2005. Na designu zadních linek, které nám zatím Toyota jako jediné ukázala, se podepisuje podobné ladění, jakého jsme byli svědky i u vydařeného kupé GT-86. Na druhou stranu, kdyby se na místě stylizovaného T nacházely třeba čtyři kruhy od Audi, jen málokoho by to zarazilo.
Autosalon v New Yorku začíná pátého dubna, což by měl být také nejzazší termín představení novinky alespoň prostřednictvím dalších fotek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.