Trochu stranou zájmu zůstalo na autosalonu v Ženevě překrásné kupé z produkce britské společnosti AC Cars nazvané 378 GT Zagato.
Znalcům britské automobilové produkce není AC Cars neznámá, její model Ace se stal základem pro proslulý sporťák AC Cobra vyrobený v kooperaci s Carollem Shelbym. V posledních letech se zmítá AC Cars v problémech. Cestou z propasti by se měl stát právě typ 378 GT Zagato. Design vozu se vám může zdát povědomý, jde o totožné vozidlo známé jako prototyp Perana Z-One (psali jsme ZDE). To byl jihoafrický projekt s designem věhlasného studia Zagato, ten se do výroby kvůli potížím společnosti Perana nedostal.
Nyní s ním tedy pokouší prorazit AC Cars a v Ženevě se předvedla dokonce produkční verze. Dynamické tvary nesou klasický rukopis firmy Zagato, a to dlouhá příď kontrastující s jakoby useklou zádí. Technicky využívá 378 GT stejných mechanických skupin jalo Perana Z-One. Základem je tedy prostorový rám z ocelových trubek ustrojený do karoserie z kompozitu. Karoserie narostla do délky na 4406 mm a hmotnost vozu je udávána 1465 kg. Dobré vyvážení dokazuje rozložení hmotnosti vozu mezi nápravy v poměru 49:51%.
Motor původem z Corvette je usazen v masivní přídi a přes manuální šestistupňovou skříň pohání kola zadní nápravy. Agregát kontrukce V8 z objemu 6,2 litru vyvíjí výkon 440 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 583 N.m. To zaručuje AC 378 GT maximální rychlost 298 km/h a zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.
Lahůdkou vozu je při jeho exklizivitě prodejní cena, v přepočtu "jen" 2,7 milionu Kč. Navíc bude k mání i ve speciálních odstínech, jako třeba ve slavném zbarvení Gulf či s pruhy evokujícími Cobru.
zdroj a foto: worldcarfans
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.