Trochu stranou zájmu zůstalo na autosalonu v Ženevě překrásné kupé z produkce britské společnosti AC Cars nazvané 378 GT Zagato.
Znalcům britské automobilové produkce není AC Cars neznámá, její model Ace se stal základem pro proslulý sporťák AC Cobra vyrobený v kooperaci s Carollem Shelbym. V posledních letech se zmítá AC Cars v problémech. Cestou z propasti by se měl stát právě typ 378 GT Zagato. Design vozu se vám může zdát povědomý, jde o totožné vozidlo známé jako prototyp Perana Z-One (psali jsme ZDE). To byl jihoafrický projekt s designem věhlasného studia Zagato, ten se do výroby kvůli potížím společnosti Perana nedostal.
Nyní s ním tedy pokouší prorazit AC Cars a v Ženevě se předvedla dokonce produkční verze. Dynamické tvary nesou klasický rukopis firmy Zagato, a to dlouhá příď kontrastující s jakoby useklou zádí. Technicky využívá 378 GT stejných mechanických skupin jalo Perana Z-One. Základem je tedy prostorový rám z ocelových trubek ustrojený do karoserie z kompozitu. Karoserie narostla do délky na 4406 mm a hmotnost vozu je udávána 1465 kg. Dobré vyvážení dokazuje rozložení hmotnosti vozu mezi nápravy v poměru 49:51%.
Motor původem z Corvette je usazen v masivní přídi a přes manuální šestistupňovou skříň pohání kola zadní nápravy. Agregát kontrukce V8 z objemu 6,2 litru vyvíjí výkon 440 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 583 N.m. To zaručuje AC 378 GT maximální rychlost 298 km/h a zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.
Lahůdkou vozu je při jeho exklizivitě prodejní cena, v přepočtu "jen" 2,7 milionu Kč. Navíc bude k mání i ve speciálních odstínech, jako třeba ve slavném zbarvení Gulf či s pruhy evokujícími Cobru.
zdroj a foto: worldcarfans
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?