Trochu stranou zájmu zůstalo na autosalonu v Ženevě překrásné kupé z produkce britské společnosti AC Cars nazvané 378 GT Zagato.
Znalcům britské automobilové produkce není AC Cars neznámá, její model Ace se stal základem pro proslulý sporťák AC Cobra vyrobený v kooperaci s Carollem Shelbym. V posledních letech se zmítá AC Cars v problémech. Cestou z propasti by se měl stát právě typ 378 GT Zagato. Design vozu se vám může zdát povědomý, jde o totožné vozidlo známé jako prototyp Perana Z-One (psali jsme ZDE). To byl jihoafrický projekt s designem věhlasného studia Zagato, ten se do výroby kvůli potížím společnosti Perana nedostal.
Nyní s ním tedy pokouší prorazit AC Cars a v Ženevě se předvedla dokonce produkční verze. Dynamické tvary nesou klasický rukopis firmy Zagato, a to dlouhá příď kontrastující s jakoby useklou zádí. Technicky využívá 378 GT stejných mechanických skupin jalo Perana Z-One. Základem je tedy prostorový rám z ocelových trubek ustrojený do karoserie z kompozitu. Karoserie narostla do délky na 4406 mm a hmotnost vozu je udávána 1465 kg. Dobré vyvážení dokazuje rozložení hmotnosti vozu mezi nápravy v poměru 49:51%.
Motor původem z Corvette je usazen v masivní přídi a přes manuální šestistupňovou skříň pohání kola zadní nápravy. Agregát kontrukce V8 z objemu 6,2 litru vyvíjí výkon 440 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 583 N.m. To zaručuje AC 378 GT maximální rychlost 298 km/h a zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.
Lahůdkou vozu je při jeho exklizivitě prodejní cena, v přepočtu "jen" 2,7 milionu Kč. Navíc bude k mání i ve speciálních odstínech, jako třeba ve slavném zbarvení Gulf či s pruhy evokujícími Cobru.
zdroj a foto: worldcarfans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?