Rumunská Dacia zverejnila technické parametre motorov 1,2 TCe a 1,5 dCi pod kapotou nového MPV s označením Lodgy, ktoré sa pred pár dňami predstavilo v svetovej premiére na ženevskom autosalóne.
Automobilka Dacia predstavila nové kompaktné MPV Lodgy na ženevskom autosalóne. Podrobné informácie o tejto novinke sme vám priniesli v tomto článku, ku ktorému teraz pripájame aj technické parametre novinky so všetkými motorizáciami pod kapotou.
Na pohon Dacie Lodgy bude slúžiť dvojica benzínových motorov – základný štvorvalec 1,6 MPI (63 kW/85 k) a nový preplňovaný motor 1,2 TCe (85 kW/115 k) z dielne Renaultu. K dispozícii bude aj naftový štvorvalec 1,5 dCi naladený na výkony 66 kW/90 k a 81 kW/110 k. Technické špecifikácie vám prinášame v nasledujúcej tabuľke.
Motor 1.6 MPI 1,2 TCe 1,5 dCi 1,5 dCi Max. výkon (kW/k) 63/85 85/115 66/90 81/110 Max. krút. moment (Nm) 134 190 200 240 Prevodovka 5M 5M 5M 6M Max. rýchlosť (km/h) 160 179 169 175 Zrýchlenie 0–100 km/h (s) 14,5 10,6 12,4 11,6 Priemerná spotreba (l/100 km) 7,1 5,8 4,2 4,4
Základná verzia Dacie Lodgy bude jazdiť na pneumatikách s rozmermi 185/65 R15, jej pohotovostná hmotnosť s motorom 1,6 MPI sa bude pohybovať na úrovni 1090 kg. Najťažšou verziou bude vznetová verzia 1,5 dCi v najvyššom stupni výbavy, ktorej pohotovostná hmotnosť neprekročí hranicu 1205 kg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?