SsangYong představil v Ženevě novou verzi svého konceptu XIV-2, který volně navazuje na starší XIV a posouvá jej blíže k výrobě.
Je to tak trochu podivné představení konceptu. Jde o jediný prototyp, ale společnost SsangYong využila tuto příležitost k tomu, aby ukázala mnoho z charakteristik sériového modelu.
Díky tomu tak víme, že pod kapotou budou moci být dva motory, oba mají objem 1,6 litru, přičemž benzínová varianta nabídne 125 koní a dieselová 130 koní. U obou se počítá s nabídkou automatické převodovky a díky využití úsporných technologií má jít o poměrně málo žíznivé motory.
Počítá se s délkou kolem 417 centimetrů a hmotností asi 1,2 tuny. Koncept prozatím používá značné množství multimediálních doplňků, z nichž některé by se měly objevit i ve výrobě, neboť vůz míří na zákazníky do třiceti let, pro které jsou multimediální hračky důležitou součástí.
Koncept předvádí trochu neotřelou karoserii kupé se třemi dveřmi, nad hlavami cestujících může být otevřená střecha. Středový díl střechy je totiž plátěný a elektricky stahovatelný. Nejprve však jistě přijde klasický, pětidveřový vůz. Datum představení finálního vozu však ještě neznáme.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?