SsangYong představil v Ženevě novou verzi svého konceptu XIV-2, který volně navazuje na starší XIV a posouvá jej blíže k výrobě.
Je to tak trochu podivné představení konceptu. Jde o jediný prototyp, ale společnost SsangYong využila tuto příležitost k tomu, aby ukázala mnoho z charakteristik sériového modelu.
Díky tomu tak víme, že pod kapotou budou moci být dva motory, oba mají objem 1,6 litru, přičemž benzínová varianta nabídne 125 koní a dieselová 130 koní. U obou se počítá s nabídkou automatické převodovky a díky využití úsporných technologií má jít o poměrně málo žíznivé motory.
Počítá se s délkou kolem 417 centimetrů a hmotností asi 1,2 tuny. Koncept prozatím používá značné množství multimediálních doplňků, z nichž některé by se měly objevit i ve výrobě, neboť vůz míří na zákazníky do třiceti let, pro které jsou multimediální hračky důležitou součástí.
Koncept předvádí trochu neotřelou karoserii kupé se třemi dveřmi, nad hlavami cestujících může být otevřená střecha. Středový díl střechy je totiž plátěný a elektricky stahovatelný. Nejprve však jistě přijde klasický, pětidveřový vůz. Datum představení finálního vozu však ještě neznáme.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?