Citroen predstavil v Ženeve novinku v triede kompaktných SUV, ktorá sa môže smelo postaviť voči konkurencii typu Kia Sportage alebo Nissan Qashqai. Reč je o modeli C4 Aircross.
Spolupráca koncernu PSA Peugeot – Citroen s japonskou spoločnosťou Mitsubishi Motors pokračuje, čoho dôkazom je trojica Mitsubishi ASX, Peugeot 4008 a Citroen C4 Aircross. Poslední dvaja menovaní boli pred pár dňami slávnostne predstavení širokej verejnosti na prebiehajúcom svetovom autosalóne v Ženeve. Priblížme si podrobnejšie produkt automobilky Citroen, novinku s označením C4 Aircross.
Citroen C4 Aircross vychádza zo spolupráce s automobilkou Mitsubishi, jedná sa o klon modelu ASX, avšak s úplne novým dizajnom prednej a zadnej časťou. Na Mitsubishi ASX odkazuje nový Citroen len bočným profilom. Dynamicky navrhnutej prednej časti dominujú ostro rezané svetlomety a denné diódové svetlá v rohoch nárazníka. Zadná časť je o čosi jednoduchšia, veko batožinového priestoru s objemom 416 litrov rozdeľuje koncové svetlá na dve časti. Tie majú tvar obráteného písmena L. Pontón bočného zasklenia je opticky prepojený so sklom zadných dverí v spodnej časti D-stĺpika.
Rozmery novinky sú 4340x1768x1625 mm, rázvor naprav má hodnotu 2670 mm. Interiér všetkých troch modelov, teda Mitsubishi ASX, Citroenu C4 Aircross a Peugeotu 4008 bude totožný, čo je trochu škoda, keďže s odlíšením exteriéru sa dizajnéri popasovali statočne. Dočkať sa môžeme maximálne inak zladenej farby poťahových materiálov.
Pohon nového SUV bude zabezpečovať základný benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/116 k a 154 Nm), alebo väčší s objemom 2,0 litra (110 kW/150 k a 197 Nm). Tieto motory budú spriahnuté s 5-stupňovým manuálom, dvojliter môže byť za príplatok vybavený bezstupňovým automatom CVT. Benzínový dvojliter však v Európe nebude oficiálne k dispozícii.
Paleta naftových motorov bude pozostávať zo známeho koncernového motora 1,6 HDi (84 kW/115 k a 280 Nm), v ponuke však bude aj motor z dielne Mitsubishi 1,8 DI-D MIVEC (110 kW/150 k a 300 Nm), predávaný pod skratkou HDi. Samozrejmosťou bude možnosť pohonu 4x4, ktorý je kompletne prevzatý od Mitsubishi (režimy 2WD, 4WD a LOCK).
Nový Citroen C4 Aircross sa do predajní dostane už o pár týždňov, jeho cena zatiaľ nie je známa.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?