Citroen predstavil v Ženeve novinku v triede kompaktných SUV, ktorá sa môže smelo postaviť voči konkurencii typu Kia Sportage alebo Nissan Qashqai. Reč je o modeli C4 Aircross.
Spolupráca koncernu PSA Peugeot – Citroen s japonskou spoločnosťou Mitsubishi Motors pokračuje, čoho dôkazom je trojica Mitsubishi ASX, Peugeot 4008 a Citroen C4 Aircross. Poslední dvaja menovaní boli pred pár dňami slávnostne predstavení širokej verejnosti na prebiehajúcom svetovom autosalóne v Ženeve. Priblížme si podrobnejšie produkt automobilky Citroen, novinku s označením C4 Aircross.
Citroen C4 Aircross vychádza zo spolupráce s automobilkou Mitsubishi, jedná sa o klon modelu ASX, avšak s úplne novým dizajnom prednej a zadnej časťou. Na Mitsubishi ASX odkazuje nový Citroen len bočným profilom. Dynamicky navrhnutej prednej časti dominujú ostro rezané svetlomety a denné diódové svetlá v rohoch nárazníka. Zadná časť je o čosi jednoduchšia, veko batožinového priestoru s objemom 416 litrov rozdeľuje koncové svetlá na dve časti. Tie majú tvar obráteného písmena L. Pontón bočného zasklenia je opticky prepojený so sklom zadných dverí v spodnej časti D-stĺpika.
Rozmery novinky sú 4340x1768x1625 mm, rázvor naprav má hodnotu 2670 mm. Interiér všetkých troch modelov, teda Mitsubishi ASX, Citroenu C4 Aircross a Peugeotu 4008 bude totožný, čo je trochu škoda, keďže s odlíšením exteriéru sa dizajnéri popasovali statočne. Dočkať sa môžeme maximálne inak zladenej farby poťahových materiálov.
Pohon nového SUV bude zabezpečovať základný benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/116 k a 154 Nm), alebo väčší s objemom 2,0 litra (110 kW/150 k a 197 Nm). Tieto motory budú spriahnuté s 5-stupňovým manuálom, dvojliter môže byť za príplatok vybavený bezstupňovým automatom CVT. Benzínový dvojliter však v Európe nebude oficiálne k dispozícii.
Paleta naftových motorov bude pozostávať zo známeho koncernového motora 1,6 HDi (84 kW/115 k a 280 Nm), v ponuke však bude aj motor z dielne Mitsubishi 1,8 DI-D MIVEC (110 kW/150 k a 300 Nm), predávaný pod skratkou HDi. Samozrejmosťou bude možnosť pohonu 4x4, ktorý je kompletne prevzatý od Mitsubishi (režimy 2WD, 4WD a LOCK).
Nový Citroen C4 Aircross sa do predajní dostane už o pár týždňov, jeho cena zatiaľ nie je známa.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.